מבזקים +
תל אביב 30°c
באר שבע 30°c
חיפה 30°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 30°c
אשדוד 30°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 30°c
באר שבע 30°c
חיפה 30°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 30°c
אשדוד 30°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

מנהיגת האופוזיציה: רוצים להפיל את פוטין? תתחילו בלוקשנקו

15 שנות מאסר נגזרו למנהיגת האופוזיציה בבלארוס שנמלטה לפני כמה שנים לליטא. בטור שפרסמה היא פנתה לבעלות ברית מערביות: "אם אתם רוצים לנצח את פוטין באוקראינה, תגיעו קודם לעוזר הקטן והמרושע שלו בבלארוס

מנהיגת האופוזיציה: רוצים להפיל את פוטין? תתחילו בלוקשנקו
פוטין בפגישה עם לוקשנקו צילום: אתר הקרמלין

אלכסנדר לוקשנקו, הדיקטטור העריץ של בלארוס ובן בריתו של עריץ הקרמלין, ניהל דיון לא נוח כאשר הוא קיבל שיחת טלפון מוולדימיר פוטין. לוקשנקו היה עצבני במיוחד מכיוון שהוא חייב את מעמדו לנשיא רוסיה, השיחה הגיעה לאחר שמטוסים רוסיים שהיו על אדמת בלארוס נהרסו על ידי שני מל"טים ששוגרו על ידי פרטיזנים אוקראינים לפני כשבועיים. 

סבטלנה טיכאנובסקאיה פוליטיקאית בלארוסית, שהייתה מועמדת לנשיאות בלארוס בבחירות 2020 ונמלטה לליטא לאחר שהרודן הבלארוסי ויקטור לוקשנקו לא קיבל את תוצאות הבחירות ורדף את האופוזיציה, סיפרה כי אותם פרטיזנים עזבו את בלארוס מזמן, מעשיהם הכעיסו נורא את פוטין שזעם על לוקשנקו באותה שיחת טלפון.

סבטלנה טיכאנובסקאיה קיבלה 15 שנות מאסר שלא בפניה, והיא לא מתרגשת. "ניצחתי אותו בבחירות הכלליות של 2020, לפני שהוא גנב אותו בחזרה בעזרת המשטרה החשאית ופוטין. הנשיא הרוסי שלח תעמולה, תמיכה כספית ובסופו של דבר טנקים בניסיון לתמוך בבעל בריתו הסובייטי הוותיק - ואז אילץ אותו לשלם על התמיכה על ידי סיוע לפלישה הקטסטרופלית לאוקראינה 18 חודשים לאחר מכן" כך במאמר בעיתון ה'גארדיאן'.

"הרוב המכריע של בני עמי נחרד ממה שקורה באוקראינה. ההתקפה על מטוס הריגול הרוסי אינה הדוגמה הראשונה להתנגדות. פרטיזני סייבר ביצעו סדרה של פריצות נועזות למאגרי מידע של המדינה הבלארוסית. לוחמי ההתנגדות פוצצו רשתות תחבורה בניסיון לצמצם את אספקת הנשק הרוסי לאוקראינה. ומאות בלארוסים התגייסו להילחם בתוקפן הרוסי בשטח אוקראינה עצמה".

עוד כתבה: "כל עוד לוקשנקו נובח כמו כלב רוסי, המאבק האוקראיני לחופש יהיה קשה יותר. לא תהיה אוקראינה בטוחה בלי בלארוס חופשית. ההזמנה של לוקשנקו לכוחות הרוסים לבצע כיבוש היברידי של בלארוס הציבה את ארצי במרכז המשבר במזרח אירופה. אבל זה נשאר חלק מהפתרון. הפלת לוקשנקו תזרז את הניצחון של אוקראינה".

"בריטניה והמערב צריכים להבין את הנקודה הזו במלואה. אנחנו עדיין קולטים איתותים מוטעים מכמה מדינות בעלות ברית שרוצות להאמין שלוקשנקו הוא אדם שהם יכולים לעשות איתו עסקים. יש שעדיין אוהבים לחשוב עליו כמתווך ישר וכבן ערובה לא רצוני של פוטין, שום דבר לא יכול להיות רחוק יותר מהאמת".

לטענתה: "המערב צריך להפסיק ליפול לשקרים שלו ולהבין שלוקשנקו מעוניין במודע שבלארוס תהיה מדינת ווסלית של רוסיה. רוב הבלארוסים הם אירופאים בעליל, ורוצים לחיות בשלום בדמוקרטיה. הם רוצים שהחיילים הרוסים יעזבו את אוקראינה ומבלארוס לאלתר. הם מכירים בכך שלוקשנקו הוא פושע מלחמה ומקווים שבסופו של דבר יעמוד לדין בבית הדין הפלילי הבינלאומי".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום