מבזקים +
תל אביב 30°c
באר שבע 30°c
חיפה 30°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 30°c
אשדוד 30°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 30°c
באר שבע 30°c
חיפה 30°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 30°c
אשדוד 30°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

איראן העבירה לרוסיה רקטות ופצצות מרגמה

איראן סיפקה בחשאי כמויות גדולות של כדורים, רקטות ופצצות מרגמה לרוסיה לצורך המלחמה באוקראינה ומתכננת לשלוח עוד. מקור ביטחוני טוען שכלי שיט בעלי דגל רוסי נשאו מיליוני כדורים ומאות אלפי פגזים מאיראן לרוסיה

איראן העבירה לרוסיה רקטות ופצצות מרגמה
מיכאל פודולק אוקראינה מלחמת אוקראינה הרס בבוצ'ה צילום: ישי ירושלמי

איראן סיפקה בחשאי כמויות גדולות של כדורים, רקטות ופצצות מרגמה לרוסיה לקראת המלחמה באוקראינה ומתכננת לשלוח עוד, כך אמר מקור ביטחוני לרשת סקיי ניוז הבריטית.

המקור טען כי שתי ספינות משא תחת דגל רוסי יצאו מנמל איראני בינואר לכיוון רוסיה דרך הים הכספי, נושאות כ-100 מיליון כדורים וכ-300,000 פגזים. במשלוחים היה תחמושת למשגרי רקטות, מרגמות ומכונות ירייה. המקור אמר שמוסקבה שילמה עבור התחמושת במזומן.

על פי ההערכות, האספקה ​​הרוסית אוזלת לאחר יותר משנה של מלחמה שפתח הנשיא פוטין. הסיוע הוא המשך של האשמות קודמות לפיהן טהראן סיפקה למוסקבה מאות מל"טים קטלניים, אשר נטלו חלק בהרס תשתית האנרגיה של אוקראינה. "רוסיה ממשיכה להשתמש באיראן כבסיס עורפי" אמר הגורם הביטחוני, שתיאר את הקשרים הצבאיים ההדוקים בין שתי המדינות.

גורמים במערב ואוקראינה גם הזהירו שאיראן עלולה לספק טילים בליסטיים קטלניים בהרבה, אך עדיין אין עדויות לכך. בנוסף לתמיכה האיראנית, החשש גובר במערב לגבי הפוטנציאל של סין להתחיל לספק לרוסיה נשק, מהלך שארצות הברית הזהירה שיהיו לו "השלכות חמורות" על בייג'ין. סין הכחישה את הטענות.

הגורם הביטחוני אמר כי שתי ספינות המטען שהיו מעורבות בהעברת תחמושת מאיראן לרוסיה נקראו מוסא ג'ליל והבגי, שניהם מפליגים תחת דגל רוסיה. המקור אמר שאחת מהספינות עזבה את איראן בסביבות ה-10 בינואר והשנייה בסביבות ה-12 בינואר.

על פי הגורם, שני כלי השיט נשאו כ-200 מכולות מלאות בנשק. הגורם אמר שהם בטוחים בהערכתם לגבי כמות התחמושת שהועברה. "מאתיים מכולות בשתי ספינות מסוגלות לשאת כמות כזו של אמצעי לחימה", הוסיף הגורם. ב-12 בינואר, על פי נתוני המעקב, שתי הספינות עצרו מול חופי טורקמניסטן לכמה ימים. הסיבה לכך אינה ידועה.

הספינות נסעו לאחר מכן על פני הים הכספי, והגיעו לנמל הרוסי אסטרחאן ב-27 בינואר. הם נשארו בנמל מספר ימים ועזבו ב-3 בפברואר, כך לפי נתוני המעקב. ץ המקור ציין כי המטען כלל כ-100 מיליון כדורים בגדלים שונים, לשימוש בכלי נשק כגון אקדחים, רובי סער ומקלעים.

הספינות נשאו גם מגוון של תחמושת אחרת, אמר המקור, כולל כ-300,000 פגזים, רימונים ומשגרי רימונים, רקטות נגד טנקים ופצצות מרגמה בגדלים שונים, רקטות ארטילריה, בנוסף, המקור אמר שהיו קרוב ל-10,000 מעילים וקסדות על הסיפון. "רוסיה שילמה על התחמושת במזומן ובכך עוקפת את הסנקציות המערביות עליה, תוך התעלמות מהסנקציות על איראן", הוסיף הגורם.

הגנרל סר ריצ'רד בארונס, קצין בריטי בכיר לשעבר, אמר כי זרם של 300,000 פגזים מאיראן, אף שיועיל לרוסיה, לא יימשך זמן רב בהתחשב בקצב האש. לעומת זאת, אם סין תחליט להעמיד את מלאי התחמושת העצום שלה לרשות מכונת המלחמה של הנשיא פוטין, זה יהיה "מאוד מאוד קשה עבור אוקראינה", הוא הוסיף.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום