מבזקים +
תל אביב 31°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 31°c
בית שמש 31°c
בני ברק 32°c
אשדוד 31°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 31°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 31°c
בית שמש 31°c
בני ברק 32°c
אשדוד 31°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

רימוני הלם על המפגינים: מח"ש פתחה בבדיקה

המחלקה לחקירות שוטרים פתחה בבדיקת המקרה בו נראה קצין משטרה משליך רימון הלם לעבר מפגינים בתל אביב. הבדיקה החלה עוד טרם הגשת תלונה בנדון. בן גביר: "נותן גיבוי מוחלט לקצין. אם מח"ש פועלת משיקולים פוליטיים הגיע הזמן לחשב מסלול מחדש"

רימוני הלם על המפגינים: מח"ש פתחה בבדיקה
רימון הלם מושלך לעבר מפגינים בת"א צילום: Erik Marmor/Flash90

המחלקה לחקירות שוטרים החליטה היום (חמישי) לפתוח בבדיקה המקרה שבו נראה קצין משטרה, משליך רימון הלם לעבר מפגינים בתל אביב, במהלך "יום השיבוש הלאומי". הנוהל של המשטרה קובע כי שימוש ברימון הלם מותר רק במקרה של הפרת סדר הכוללת התנגדות אלימה. במשטרה מדגישים עם זאת, כי גם במקרה כזה, יש לשמור לפחות על מרחק של מטר אחד מהמפגינים. יצוין כי הבדיקה החלה עוד טרם הגשת תלונה בנדון.

בתיעודים שהופצו נראה הקצין, משחרר את הנצרה של רימון ההלם ואז זורק אותו לעבר קבוצת המפגינים שהתקבצו בהפגנה בצומת עזריאלי. מוקדם יותר הקצין תועד כשהוא מנחה להשתמש בכוח נגד כל מפגין שמפריע.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר בתגובה להחלטה: "אני נותן גיבוי מוחלט לקצין שהרחיק אמש מתפרעים אנרכיסטיים באמצעות רימון הלם. המדיניות שלי היא לתת גיבוי מלא לשוטרים שבניגוד לאנשי מחש לא יושבים בחדר ממוזג אלא נאלצים להתמודד עם האנרכיסטיים, ואם מח"ש פועלת משיקולים פוליטיים הגיע הזמן לחשב מסלול מחדש".

כזכור, אמש הפגינו רבבות בני אדם בעיר, זאת במסגרת יום מחאה נגד הרפורמה המשפטית. בעקבות ההפגנות, נחסמו כבישים מרכזיים ברחבי המדינה.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום