חבריו של הנרצח הי"ד סופדים: "אהב ללמוד תורה ולהתנדב"

אלן גנלס הי"ד, צעיר אמריקני, בן 27 שנרצח אמש בפיגוע הירי בצומת נבו בכביש 90 היה דמות אהודה בקרב חבריו והיה לומד תורה עם פעילים ורבנים. הוא התנדב לשרת בצה"ל ותמיד חיפש לעשות טוב לסביבתו. חבריו סופדים: "הקדיש מזמנו ‏לטובת הקהילה היהודית בקמפוס האוניברסיטה"

יענקי פרבר | חרבות ברזל 28.2.2023 | 13:10

אלן גנלס | צילום: באדיבות המשפחה

אלן גנלס, אזרח אמריקני, בן 27 הוא הנרצח אמש (שני) בפיגוע הירי בצומת נבו בכביש 90, צפונית לים המלח. 'בחדרי' עם קווים לדמותו של צעיר יקר וטוב לב שחייו נגדעו באיבם ע"י מחבל נתעב.

אלן גנלס, הוא יליד ווסט הרטפורד, מקונטיקט בן 27, סיים את לימודיו באוניברסיטת קולומביה והתנדב לצה"ל. הוא נפטר אתמול מפצעיו שנגרמו בפיגוע ירי מוקדם יותר באותו היום. גנלס נורה ביום שני אחר הצהריים בעת שישב במכוניתו סמוך לצומת בית הערבה שליד יריחו, מכונית עם מספר חמושים נסעו במעלה הצומת וירו לעבר מכוניות חולפות, אלן נפצע קשה ונפטר בהמשך מפצעיו.

הרב יוסף גופין, מנהל בית חב"ד בהרטפורד, הודיע ​​ביום שני במייל על מותו של חבר הקהילה במייל: "אנו המומים ושבורי לב מהידיעה האחרונה על האירוע הטרגי. חיים צעירים כל כך נטלו רוצחים בדם קר. ליבנו עם משפחת גנלס והקהילה כולה. אלן גדל בווסט הרטפורד, למד באקדמיה העברית, בתיכון העברי ובישראל הצעירה של ווסט הרטפורד. שנים רבות היה חניך במחנה גן ישראל. שהשם  ינחם את המשפחה ויברך את קהילתנו בכוח ובאחדות".

הרב שמשון נדל מירושלים ספד לגנלס אותו הכיר מימיו בניו הייבן ארה"ב: "ילד מתוק עם חוש הומור נהדר. הוא ניגן בסקסופון והיינו שרים ביחד בסוכת בית הכנסת, בהלל בחנוכה, והבדלות מוזיקליות. קורע לב".

אלן סיים את לימודיו בתיכון בשנת 2014 ולאחר שהתכוון לנסוע לישראל למסע רוחני בן שנה, שינה את תוכניותיו, האריך את שהותו והתגייס לצה"ל, הוא נשאר עד אוגוסט 2018. בסוף 2018 חזר לארה"ב כדי ללמוד באוניברסיטת קולומביה שם. הוא סיים בשנת 2022 תואר ראשון במדעי המוח.

לדברי הרב יהודה דריזין, מנהל בית חב"ד באוניברסיטת קולומביה, אלן "היה בחור מאוד אמיתי, יהודי מסור. הוא היה מאוד מעורב בסניף הלל המקומי, למד קשה והיה איש נלהב עם חברויות חזקות". הרב דריזין, שהכיר את אלן ב-2019 ולמד איתו תורה, הדהד את תחושות חבריו "כולם בהלם, זה ממש כואב, הוא היה חבר נהדר והוא יחסר מאוד".

אלן גנלס הוא בנם של ד"ר קרולין גנלס, רופאת ילדים, וד"ר אנדרו גנלס, דוקטור לרפואה פנימית. הוא התנדב בקיבוץ שדה אליהו אוגוסט 2015 - פברואר 2016, ושירת כמתכנת מחשבים בצה"ל, מיולי 2016 - אוגוסט 2018. לאחר מכן חזר לאוניברסיטת קולומביה בתום לימודיו ב-2022 עם תואר ראשון במדעי המוח. הוא הגיע לישראל לחתונה של חבר. אלן עבד בחברת INNONATION הישראלית כאנליסט פיתוח עסקי, שם פגש משקיעים סיניים ויצר קשרים עסקיים עם חברות טכנולוגיה ישראליות. גנלס עבד כאנליטיקאי גיאו-מרחבי במרכז למידע בינלאומי למדעי כדור הארץ של אוניברסיטת קולומביה בזמן הירצחו.

בית חב"ד בקולומביה פרסם פוסט מרגש בפייסבוק על אלן: "המומים ושבורי לב לגלות על מותו של אלן ‏גנלס, שנהרג מירי מחבל בישראל, אלן נרשם לקולומביה בסתיו 2018 לאחר ‏ששירת בצה"ל, ולמרות שהתגורר מחוץ לקמפוס, הקדיש ‏מזמנו לקהילה היהודית בקמפוס, אילן ‏השתתף במלגת שנה א' למנהיגות, אלן היה לומד תורה עם הרב יהודה דריזין מחב"ד ‏והשתתף בסעודות שבת. ‏‏נתגעגע להומור שלו ולאופן ההתחשבות שלו ‏לדון בנושאים מאתגרים או שנויים במחלוקת". בפוסטים רבים בפייסבוק ציינו חבריו כי "תמיד חיפש לתרום לאחרים ולסייע לכולם, ואהב ללמוד תורה עם חבריו ללימודים".

קהילת 'חברותא' ספדה לו גם: 'אבלים ביחד עם גבריאל גנלס, בוגר מחזור ו' של התכנית, עם היוודע דבר הירצחו של אחיו אלן ז"ל בפיגוע הירי בים המלח אתמול. אנו מחזקים את ידי המשפחה ומחבקים אותה מרחוק. יהי זכרו ברוך".

הסוכנות היהודית ספדה לאלן: "קיבלנו הבוקר בצער עמוק את הבשורה על כך שהצעיר שנרצח אמש הוא אילן גנלס. אילן, בן 27 נולד וגדל בקונטיקט. עלה לארץ והשתתף בתוכניות של הסוכנות היהודית. בהמשך התנדב לשירות בצה"ל כחייל בודד המונע מתוך אהבת מולדת. קרוביו מספרים שתמיד חיפש להתנדב ולתת מעצמו. אתמול בדרך לחתונה של חבר נרצח ע"י מחבלים. חתונה שלא זכה לראות. בכאב עמוק וצער גדול, אנו שולחים תנחומים למשפחתו ומחזקים את ידי כוחות הביטחון בימים מורכבים אלה".

אלן גנלס הותיר אחריו את הוריו אנדרו וקרולין, שניהם רופאים בווסט הרטפורד, ושני אחים צעירים יותר, סיימון וגבריאל. הוא יובא למנוחות בישראל, ולאחר ההלוויה תחזור משפחתו לקונטיקט לשבת שבעה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום