מבזקים +
תל אביב 22°c
באר שבע 21°c
חיפה 22°c
ירושלים 22°c
בית שמש 22°c
בני ברק 32°c
אשדוד 22°c
י"ג תשרי התשפ"ה | 15.10.2024
תל אביב 22°c
באר שבע 21°c
חיפה 22°c
ירושלים 22°c
בית שמש 22°c
בני ברק 32°c
אשדוד 22°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

רוסיה שיתפה פעולה להבריח את הזהב של סודן

האיחוד האירופי הטיל סנקציות על אזרח רוסי ועל חברת הבת של קבוצת וגנר הרוסית בסודן, מרו גולד. על כך שניסו לשדוד את הזהב של סודן. "באמצעות השתייכותה לצבא סודן, קבוצת וגנר השיגה את הזכות לכרות זהב סודני ולייצא אותו לרוסיה"

רוסיה שיתפה פעולה להבריח את הזהב של סודן
זהב: אילוסטרציה צילום: Pixabay

האיחוד האירופי הטיל סנקציות על אזרח רוסי מיכאיל פוטפקין, ועל חברת הבת של קבוצת וגנר שמסייעת פוטין במלחמה מול אוקראינה, של יבגני פריגוז'ין בסודן, חברת מרו גולד, היא חברה רוסית שפועלת בסודן, הסנקציות הגיעו בעקבות "הפרות חמורות של זכויות אדם, לרבות עינויים והוצאות להורג ללא משפט במספר מדינות, כולל סודן, כך על פי רשת CNN.

"מיכאיל פוטפקין הוא מנהל חברת מרו גולד, חברת בת של קבוצת וגנר בסודן, יש לו תפקיד מנהיגותי בקבוצת וגנר בסודן ויש לו קשרים הדוקים עם יבגני פריגוז'ין ראש הקבוצה", כך על פי הודעת המועצה האירופית.

תחקיר שביצעה רשת CNN ביולי האחרון חשף את המנגנון שבו פעלו וגנר ומרו גולד בסודן, תוך עקיפת הסנקציות האמריקאיות על הקבוצה. ראיונות עם פקידים סודנים ואמריקאים בכירים, ושלל מסמכים שנבדקו על ידי ה-CNN בקיץ האחרון, ציירו תמונה של תוכנית רוסית משוכללת לשדוד את העושר של סודן במטרה לסייע לרוסיה לעקוף את הסנקציות המערביות החזקות, ולסייע למאמץ המלחמה של רוסיה באוקראינה.

הראיות גם העלו כי רוסיה שיתפה פעולה עם ההנהגה הצבאית של סודן, ואיפשרה למיליארדי דולרים בזהב לעקוף את המדינה הסודנית ולמנוע מהמדינה מוכת העוני מאות מיליונים מהכנסות המדינה.

בתמורה, רוסיה העניקה גיבוי פוליטי וצבאי רב עוצמה להנהגה הצבאית ההולכת וגוברת של סודאן, כשהיא דוחה באלימות את התנועה הפרו-דמוקרטית של המדינה.

למרות ההכחשות של יבגני פריגוז'ין, המועצה האירופית אישרה כעת את ממצאי תחקיר CNN, וקבעה כי מרו גולד המשיכה לפעול בסודן כ"גידור לפעילות קבוצת וגנר" באמצעות חברה סודנית. "באמצעות השתייכותה לצבא סודאן, קבוצת וגנר השיגה את הזכות לכרות זהב סודני ולייצא אותו לרוסיה", נכתב בהודעת המועצה האירופית.

בחדרי חרדים

 צבע אדום

art