החברים של הלל ויגל הי"ד סופדים: "הראשונים להתנדב לכל משימה"

ההלם והתדהמה בישיבות ההסדר בהן למדו האחים הלל מנחם ויגל יעקב יניב הי"ד שנרצחו היום הכתה את חבריהם הרבים שסופדים להם בבכי מר "לפני שבועיים הלל חזר לישיבה בהתרגשות לאחר שירות משמעותי בצה"ל. כ"כ הרבה פעמים אמרת שאתה מתגעגע לישיבה וכבר מחכה לחזור ללמוד ובסוף הספקת לחזור רק לימים בודדים". ארץ אל תכסי דמם

משה ויסברג | חרבות ברזל 26.2.2023 | 19:13

הלל מנחם ויגל יעקב יניב הי"ד | צילום: באדיבות המצלם

הפיגוע הרצחני היום (ראשון) בו נרצחו בכביש 60 ליד הכפר חווארה דרומית לשכם האחים הלל מנחם הי"ד ויגל יעקב הי"ד לבית משפחת יניב, תושבי היישוב הר ברכה ותלמידי ישיבות הסדר הכתה בהלם ותדהמה בקרב החברים בישיבה. 

יגל יעקב הי"ד היה אמור לחגוג יום הולדת 20 בעוד שבועיים, ואחיו הלל מנחם הי"ד בן 21.5 שניהם היו בדרך מהר ברכה ללימוד תורה לישיבות הסדר בהם לומדים. יגל למד, בישיבה באולגה, והלל למד בקריית שמונה.

הלל, תלמיד ישיבת ההסדר בקרית שמונה סיים בימים אלה ממש שירות משמעותי בחיל הים, ואף הוענק לו לאחרונה תואר מצטיין קורס. בימים אלה ממש חזר מהשירות בצבא לפרק הלימוד הנוסף במסגרת מסלול ההסדר. אחיו, יגל יעקב, תלמיד ישיבת ההסדר בגבעת אולגה התגייס אף הוא למסלול ההסדר וסייע בתחילת השנה בהקמת שלוחת הישיבה בטירת הכרמל. בימים אלו אמור היה להתחיל את ההליכים לקראת גיוסו הקרבי לצה"ל.

חבריו של הלל לישיבה סופדים לו ומסרבים לעכל את הרצח הנורא, יונתן אשר, חברו של הלל יניב הי"ד בישיבת ההסדר קריית שמונה סיפר: " אנחנו יושבים כאן בישיבה החברים של הלל לשיעור ד' בישיבה, לא יודעים איך לעכל את רוע הגזרה שנפלה על המשפחה ועלינו. ישר ששמעתי היום על הפיגוע הרגשתי שמשהו אינו כשורה, שלחתי הודעה להלל, ואותה הודעה נשארה יתומה. היה לנו מעגל דיבור לאחר הפיגוע הנוראי עם הרבנים ואמרתי שאני לא הערצתי יותר מדי אנשים בחיי, את הלל הערצתי. תמיד ידע מה נכון עכשיו, משדר ביטחון ושלווה לחברים".

המקום המיותם של הלל הי"ד בישיבת קרית שמונה. צילום: דביר עמר בטוויטר

"הכרותי עם הלל החלה בשיעור א' בישיבת ההסדר בקרית שמונה. מהרגע הראשון היה ברור שמדובר בבחור מיוחד, ביטחון עצמי, רהוט, מנהיג וחבר טוב. הלל תמיד היה הראשון להתנדב לכל משימה שיעורית או ישיבתית ותמיד היה סוחב אחריו בחורים רבים. כולם ידעו שפורים זה החג שלו, תמיד הוא היה במרכז העניינים בחג הזה, לצערנו לא נזכה לחוג עימו יותר".

עמיחי כהן כתב בטוויטר: "הלל חברי האהוב יהיה עוד זמן לכתוב הרבה אבל בינתיים אשתף בתמונה אחת הלל לפני שבועיים, חוזר לישיבה בהתרגשות לאחר שירות משמעותי בצה"ל. כל כך הרבה פעמים אמרת לי שאתה מתגעגע לישיבה וכבר מחכה לחזור ללמוד ובסוף הספקת לחזור רק לימים בודדים". 

הרב אריאל ברקאי, ראש ישיבת ההסדר קריית שמונה בה למד הלל מנחם, הי"ד: "קשה מאוד לדבר על הלל בלשון עבר. רק בשבוע שעבר הוא הופיע בישיבה אחרי שירות משמעותי בחיל הים בו הצטיין. הוא הגיע לישיבה עם עיניים שמחות ובורקות, וברכתי אותו על הגעתו מים הצבא חזרה אלינו לים התורה. הלל לא נח לרגע, היה כולו חיוניות ומלא בשמחת חיים, רצינות, עשייה. החיים של הלל נשארים וממשיכים איתנו, שהרי אין מציאות שבה דמות חיה כל כך כמו הלל תיפטר מן העולם. בני העוולה שניסו לגדוע את החיים האלה לא יצליחו לגדוע את החיים האמיתיים כל כך שהיו לו, חיים שאליהם שאף וחלם עליהם בכל שעשה. הקב"ה ייתן טפחות למשפחה, לעם ישראל, לצאת מתוך השבר הזה למקום טוב, חזק ומאמין יותר. 'בלע המוות לנצח ומחה ה' דמעה מעל כל פנים'".

מנהל ישיבת ההסדר גבעת אולגה שגיא בן לישה, הישיבה בה למד יגל יעקב, הי"ד סיפר: "יגל יעקב היה מלח הארץ, ילד יפהפה מבפנים ומבחוץ וראשון להיתרם לכל משימה. רצינו להקים את השלוחה בטירת כרמל והוא היה מהראשונים. הוא היה מתוק ורציני, בחור משקיע ואהוב שתמיד שמח לעזור בעין טובה ונפש חפצה. היה מסתובב יחף ברחובות טירת הכרמל מרוב פשטות וענווה".

באיגוד ישיבות ההסדר קיבלו בתדהמה את הבשורה המרה על רציחתם של שני האחים בפיגוע: "'א-ל נקמות ה', א-ל נקמות הופיע'. איגוד ישיבות ההסדר מבכה מרה את הירצחם באכזריות של שני האחים הקדושים הלל ויגל יניב, הי"ד תלמידי ישיבות ההסדר קריית שמונה וגבעת אולגה. אנו מתפללים לחיזוק המשפחה היקרה, חבריהם בישיבות ובישוב, וכלל ישראל. 'ארץ אל תכסי דמם ואל יהי מקום לזעקתם'".

תמונה מיום שישי האחרון. יגל הי"ד בבר מצווה לבן דודו. צילום: באדיבות המשפחה

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום