פסגת החירום בעקבה הסתיימה: "ייבחן חידוש התיאום הביטחוני עם הרש"פ"

פסגת החירום שהתכנסה בירדן הסתיימה. גורם מדיני אמר: "המשתתפים הגיעו להסכמה על הקמת ועדה ביטחונית משותפת שתבחן את חידוש התיאום הביטחוני". המפגש הבא צפוי להתקיים בשארם א-שייח', באמצע חודש מרץ

אביחי חבר | חרבות ברזל 26.2.2023 | 18:18

עקבה, ירדן | צילום: Nati Shohat/Flash90

"פסגת החירום" שנערכה היום (ראשון) בעיר עקבה שבדרום ירדן, בהשתתפות בכירים מישראל, הרשות הפלסטינית, מצרים, ירדן וארה"ב הסתיימה. המשלחת שבה ארצה במועד המתוכנן, על אף קריאותיהם של כמה מחברי הקואליציה ביניהם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' והשרה למשימות מיוחדות אורית סטרוק, שקראו להשיב את המשלחת לישראל באופן מידי בעקבות הפיגוע הקשה בשומרון. המפגש הבא צפוי להתקיים בשארם א-שייח', באמצע חודש מרץ - עוד לפני הרמדאן.

גורם מדיני מסר בתום הפסגה: "המשתתפים הגיעו להסכמה על הקמת ועדה ביטחונית משותפת שתבחן את חידוש התיאום הביטחוני ואת הנכונות והיכולת הפלשתינית לשאת באחריות למאבק בטרור בשטחי הרש"פ. סוכם כי הצדדים יקיימו מפגש נוסף לפני הרמדאן, בחסות מצרים, על מנת לבחון את ההתקדמות בציר הביטחוני. כמו כן, סוכם להקים ועדה אזרחית משותפת שתפעל לקדם צעדים כלכליים בוני אמון".

עוד מסר הגורם המדיני כי, "נציגי מדינת ישראל הדגישו במפגש כי לא יחול שינוי בהחלטה להסדיר 9 יישובים בהתיישבות הצעירה ולבנות 9,500 יחידות דיור ביו״ש. כמו כן, צוין כי בחודשים הקרובים לא צפויות החלטות נוספות בעניין ההתיישבות".

בתוך כך, סוכנות הידיעות הרשמית של ירדן, "פטרה", עדכנה בהודעה רשמית מטעם הממלכה כי: "ממשלת ישראל והרשות הפלסטינית אישרו את מוכנותם המשותפת ואת מחויבותם לפעול באופן מידי להפסקת הצעדים החד-צדדיים לתקופה של בין 3-6 חודשים. הוסכם כי ישראל תהיה מחויבת לעצור למשך 4 חודשים את הדיונים על הקמת יחידות דיור חדשות בהתנחלויות ולא תאשר למשך 6 חודשים הקמה של כל התנחלות חדשה".

עוד נכתב בהודעה הירדנית: "ירדן, מצרים וארה"ב רואות בהבנות אלו התקדמות חיובית לעבר הפעלה מחדש של הקשרים בין ישראל לפלסטינים ולעבר העמקת קשרים אלו. המשתתפים בפסגה הדגישו את החשיבות שבקיומה, שכן היא ראשונה מסוגה מזה שנים. המשתתפים הסכימו להמשיך את הפגישות בנוסח זה והסכימו לשמור על המומנטום החיובי".

ח"כ דני דנון תקף בתגובה וכתב בטוויטר: "אם הפרסום נכון - וביום של פיגוע רצחני ממשלת ישראל מעניקה פרס לטרור ומסכמת עם הרשות הפלסטינית על הקפאת בנייה ופגיעה בהתיישבות - זו בושה וחרפה!".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום