מבזקים +
תל אביב 31°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 31°c
בית שמש 31°c
בני ברק 32°c
אשדוד 31°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 31°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 31°c
בית שמש 31°c
בני ברק 32°c
אשדוד 31°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

בכירים בענף הבנקאות נגד הטענות שהרפורמה המשפטית פוגעת בכלכלה

בכירים בענף הבנקאות מבקרים את עמיתיהם לענף שהזהירו מפני הרפורמה המשפטית. "אמירות פוליטיות שאין להן הצדקה מקצועית, אך הופכות לנבואות שמגשימות את עצמן", אמרו

בכירים בענף הבנקאות נגד הטענות שהרפורמה המשפטית פוגעת בכלכלה
בנק הפועלים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ברקע הסערה סביב הרפורמה המשפטית, בכירים בענף הבנקאות בישראל קוראים לעמיתיהם לחדול מעירוב בין עסקים לפוליטיקה, ולפעול להרגעת השוק הפיננסי בישראל. הבכירים מבהירים כי, האמירות של חלק ממנכ"לי הבנקים והכלכלנים, שלפיהן הרפורמה המשפטית תפגע במשק, "הן אמירות פוליטיות שאין להן הצדקה מקצועית, אך הופכות לנבואות שמגשימות את עצמן". כך דווח ב'ישראל היום'.

אחד הבכירים בענף אמר: "לא היה אף אירוע ריאלי בתחילת הדרך של העברת כספים. לא עבר שום חוק שקשור לסעיפי הרפורמה. אבל אנשי עסקים בכירים, בכלל זה בענף הבנקאות, כבר הוציאו אמירות שלפיהן יש פגיעה בכלכלה והוצאת כספים, וזה מה שהתחיל את הגל. אנשים תמימים אומרים 'שמענו מנכ"לים אומרים שיש בעיה. אז אנחנו רוצים לפתוח חשבון בחו"ל'. זו הייתה נבואה שהגשימה את עצמה, כפי שקורה בכלכלה, אף שלא היה לה שום צידוק. הם אמרו דברים לא אחראיים, לא מקצועיים ושאינם אמת. העניין הוא פוליטי. הם מתנהגים באופן לא ממלכתי".

הבכיר שממלא תפקיד מרכזי באחד הבנקים הגדולים הוסיף: "במערכת שוררת אווירה של טרור. אנשים מפחדים לדבר. אפילו מי שחושב שעירוב בין עסקים לפוליטיקה אינו מקצועי לא מעז לדבר, משום שמצביעים על אנשים ומסמנים אותם". הבכיר ציין את מנכ"ל בנק דיסקונט, אורי לוין, שלקח חלק באופן גלוי בהפגנה נגד הרפורמה, כמי שהתחיל את הגל במערכת הבנקאית: "יש פה חציית קווים של עירוב בין פוליטיקה לעסקים, באופן שלא נראה כמותו".

עוד ציין הבכיר כי יתכן שיש קשר בין החוק להגבלת שכר מנכ"לי הבנקים, שאושר ב־2016, לבין חציית הקווים הפוליטית של המנכ"לים: "האם ייתכן שמנכ"ל של חברה ציבורית גדולה יפעל במכוון כדי להפיל את מניית החברה שבראשה הוא עומד? נוכחנו לדעת כי מנכ"לי בנקים לא מהססים לבצע פעולות שיש להן השלכות על מניית החברה. החוק גרם למנכ"לים לא לקבל אחריות. אין להם תמריץ להביא ערך לבעלי המניות. המנכ"ל יכול להתבטא פוליטית באופן שמפיל את המניה של החברה שלו".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום