מבזקים +
תל אביב 30°c
באר שבע 30°c
חיפה 30°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 30°c
אשדוד 30°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 30°c
באר שבע 30°c
חיפה 30°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 30°c
אשדוד 30°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

ישראל חשפה לבריטים: איראן מתכננת לחסל עיתונאים

ערוץ הטלוויזיה "איראן אינטרנשיונל", שמזוהה עם האופוזיציה האיראנית ומשדר מלונדון נסגר, ושידוריו הועברו לוושינגטון. ההחלטה התקבלה לאחר שבריטניה קיבלה מישראל כי איראן מתכוונת לפגוע בעיתונאי הערוץ

ישראל חשפה לבריטים: איראן מתכננת לחסל עיתונאים
משטרת לונדון מחוץ למשרדי הערוץ צילום: Iran international

ישראל העבירה מידע לבריטניה כי איראן מתכוונת לפגוע בעיתונאי ערוץ הטלוויזיה "איראן אינטרנשיונל", שמשדר מלונדון ומזוהה עם האופוזיציה האיראנית. בעקבות המידע הופסקו שידורי הערוץ בבריטניה באופן מיידי והועברו לוושינגטון, כך דווח הערוץ.

על פי הדיווח, בסוף השבוע מנכ"ל הערוץ הודיע לעובדיו שנולדו באיראן ומתגוררים בבריטניה שלא להגיע לעבודה. משרדי הערוץ נסגרו בשל סכנת פגיעה מיידית בעובדים.

סגן שר הפנים הבריטי טום טוגנהוט תקף את האיראנים: "מתקפה ישירה על חירויות בריטניה וניסיון לערער את הריבונות הבריטית, הרשת הזו לא תשקוט מול האיומים הפחדניים של משטר אוטוריטרי. אנחנו נמשיך לספק כל תמיכה ל'איראן אינטרנשיונל' כדי להבטיח שהם יוכלו להמשיך לפעול בבטחה מבריטניה".

טום טוגנדהאט שר לענייני ביטחון פנים במשרד הפנים, הוסיף כי ממשלת איראן ריגלה אחר יהודים בבריטניה וזממה להרוג אותם. בזמן שמסר הצהרה על איומים על עיתונאים בבריטניה, אמר השר בפרלמנט: "בין 2020 ל-2022, איראן ניסתה לאסוף מידע מודיעיני על אנשים ישראלים ויהודים שבסיסם בבריטניה. אנו מאמינים שהמידע הזה היה הכנה לפעולות קטלניות עתידיות".

לאחר הדיווחים, משרד החוץ הבריטי זימן את הדיפלומט הבכיר ביותר של איראן בבריטניה ונאמר לו כי "ממשלת בריטניה לא תסבול איומים על התקשורת".

שר החוץ ג'יימס קלברלי אמר: "בריטניה תמיד תעמוד מול מדינות המאיימות על ערכי היסוד שלנו של חופש הביטוי והתקשורת. אני מזועזע מהאיומים המתמשכים של המשטר האיראני על חייהם של עיתונאים בבריטניה, והיום זימנתי את נציגו כדי להבהיר שזה לא יסבול". בנאום בפרלמנט הוא הוקיע את המשטר האיראני: "הם רצחו את בני עמם והפכו בני ערובה של אחרים, ההפגנות שהחלו ב-2022 מראות שאין לה את תמיכת העם האיראני".

"בחודשים האחרונים המשטר האיראני קרא בפומבי להרוג את אלה שמדווחים את האמת, זה כולל איומים ממשיים וספציפיים מאוד על עיתונאים מבריטניה העובדים עבור 'איראן אינטרנשיונל', ערוץ חדשות בולט בשפה הפרסית, ובני משפחותיהם. שר הפנים ואני מגנים לחלוטין את ההפרה המקוממת הזו של הריבונות שלנו".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום