מתפרעים חסמו צירים במזרח ירושלים; המשטרה פעלה

מתפרעים ממזרח ירושלים התפרעו הבוקר בכמה שכונות באזור וחסמו מספר צירים מרכזיים. כוחות משטרה שהגיעו למקום החלו לטפל בהתפרעויות והשיבו את הסדר. השר בן גביר: "מדינת ישראל לא תתקפל בפני קומץ טרוריסטים. העבריינים שחוסמים את השכונות, הם מסיתים"

אביחי חבר | חרבות ברזל 19.2.2023 | 08:52

הפרות הסדר במזרח ירושלים | צילום: רשתות פלסטיניות

הפרות סדר פרצו הבוקר (ראשון) בכמה שכונות במזרח ירושלים, בהן מחנה הפליטים שועפאט, עיסאוויה, ג'בל מוכאבר וסילוואן. בתוך השכונות וביציאה מהן. בין היתר, נחסמו צירי תנועה באמצעות צמיגים, בזנטים, פחי זבל וחפצים נוספים לצד קריאות ל"מרד אזרחי". במקביל, קטטה התפתחה באחת השכונות בין מקומיים שרצו לצאת לעבודה - לבין מפרי הסדר. 

בהנחיית מפקד מחוז ירושלים, כוחות משטרה של מחוז ירושלים פעלו עם צוותי הרשות המקומית לפתיחת החסימות ולטיפול במפרי הסדר. 

מהמשטרה נמסר: "מפרי הסדר מנסים לשבש את שגרת החיים באותם שכונות, כדי למנוע ולהפריע לציבור לצאת לעבודה ולשגרת יומו ולכפות עליהם שביתה. המשטרה תמשיך לפעול לקיום מרקם חיים תקין במזרח ירושלים לצד שמירת הביטחון והסדר ואכיפת החוק עם יתר הרשויות. לא נאפשר לפורעי חוק ומפרי סדר לפגוע בשלום הציבור ובשגרת חייו ולייצר ענישה קולקטיבית לעשרות אלפי אנשים בגלל מחאתו האלימה. כל ניסיון לפגוע באזרחים או בשוטרים יטופל בהתאם ובכל הכלים שברשותנו".

 

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר בתגובה לחסימת השכונות במזרח ירושלים: "הנחיתי את המשטרה להמשיך במבצע "ריכוז מאמץ" במזרח ירושלים. המשטרה פועלת משעות הבוקר המוקדמות להסיר את החסימות - והערכתי הרבה לשוטרים וללוחמים".

בן גביר הוסיף: "מדינת ישראל לא תתקפל בפני קומץ טרוריסטים. העבריינים שחוסמים את השכונות, הם מסיתים, פועלים בניגוד לחוק ורוצים אנרכיה במזרח ואסור לנו לנו לאפשר להם את זה יש כמובן להפריד בין הקולקטיב לבין אותם עבריינים, אך משטרת ישראל צריכה לגלות יד קשה ואפס סובלנות מול אותם פורעי חוק והמבצע ימשך".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום