מבזקים +
תל אביב 28°c
באר שבע 30°c
חיפה 28°c
ירושלים 28°c
בית שמש 28°c
בני ברק 35°c
אשדוד 28°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 28°c
באר שבע 30°c
חיפה 28°c
ירושלים 28°c
בית שמש 28°c
בני ברק 35°c
אשדוד 28°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

דיפלומטית ישראלית גורשה מפסגת ראשי האיחוד האפריקני

סמנכ"לית אפריקה במשרד החוץ, שרון בר-לי, הגיעה כמשקיפה לפסגה וגורשה לאחר לחץ שהפעילו אלג'יריה ודרום אפריקה. משרד החוץ: "אנו קוראים למדינות אפריקה לעמוד מול הפעולות הפוגעות בארגון האיחוד האפריקני וביבשת כולה"

דיפלומטית ישראלית גורשה מפסגת ראשי האיחוד האפריקני
גירוש המשלחת צילום: צילום מסך

סמנכ"לית אפריקה במשרד החוץ, שרון בר-לי, סולקה מפסגת האיחוד האפריקני המתקיימת באדיס אבבה יחד עם כל חברי המשלחת הישראלית. זאת, במהלך טקס הפתיחה של האירוע, כשאנשי כוחות הביטחון שהוצבו באולם ביקשו מהם לצאת ממנו. כך דיווח האתר הלבנוני "אל-מיאדין", המזוהה עם חיזבאללה. על פי הדיווח בערוץ, ההחלטה על סילוק חברי המשלחת מהכנס התקבלה לאחר לחץ שהפעילו אלג'יריה ודרום אפריקה על חברות האיחוד.

עוד הוסיפו "מקורות בתקשורת האלג'יראית" לערוץ כי, סוגיית הסרת מעמדה של ישראל כמשקיפה באיחוד, תעלה במהלך הכנס לסדר היום. בהקשר זה, צריך לציין כי ביולי 2021, הוענק לישראל באופן רשמי מעמד של משקיפה באיחוד האפריקאי, מה שעורר ביקורת מצד כמה חברות באיחוד.

ממשרד החוץ נמסר בתגובה: "ישראל רואה בחומרה את התקרית בה הוצאה סמנכ"ל אפריקה, השגרירה שרון בר לי, מאולם האיחוד האפריקאי למרות מעמדה כמשקיפה בעלת אקרדיטציה ותגי כניסה. מצער לראות שהאיחוד האפריקאי נלקח כבן ערובה ע"י מספר קטן של מדינות קיצוניות כמו אלג'יר ודרום אפריקה המונעות משנאה ונשלטות ע"י איראן. אנחנו קוראים למדינות אפריקה לעמוד מול הפעולות הללו הפוגעות בארגון האיחוד האפריקאי עצמו וביבשת כולה".

ארגון חמאס בירך על גירוש המשלחת הישראלית מפסגת ראשי מדינות האיחוד האפריקני. בהודעה מטעם דובר חמאס, ג'יהאד טהא, נכתב כי "חמאס מביע את הערכתו לכל המאמצים והקריאות שהצליחו למנוע את השתתפות הישות הציונית בפסגה, באופן שתואם את הערכים והעקרונות של האיחוד האפריקני". עוד נכתב כי חמאס "מעריך את עמדת האיחוד האפריקני בתמיכה בסוגיה הפלסטינית, אנו קוראים לכל מדינות אפריקה לחזק את העמדה הזו ולפעול על מנת לבודד את הישות הציונית הגזענית".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום