מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 33°c
אשדוד 23°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 33°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

מפקד מג"ב נגד בן גביר: "לא אאפשר להפוך את הלוחמים לשק החבטות"

מפקד מג"ב התייחס לעימותים במהלך פינוי הכרם בעמק שילה ותקף בעקיפין את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שגינה את התנהלות הלוחמים: "לא אאפשר לאף אחד להפוך את לוחמי משמר הגבול לשק החבטות, ולנהל שיח פוגעני העלול לפגוע במענה המבצעי והמקצועי"

מפקד מג"ב נגד בן גביר: "לא אאפשר להפוך את הלוחמים לשק החבטות"
בן גביר ומפקד מג"ב צילום: דוברות המשטרה

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן, התייחס לעימותים שהתרחשו הבוקר (רביעי) במהלך פינוי הכרם בעמק שילה. כהן תקף בעקיפין את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שגינה את התנהלות הלוחמים. "מעל במה זו אני שב ומדגיש כי לוחמי משמר הגבול עומדים כחומה בצורה בהגנה על אזרחי מדינת ישראל - ביהודה ושומרון, בירושלים, במעברי עוטף ירושלים ובכל רחבי הארץ", אמר כהן במסגרת נאומו בטקס השבעת גדוד לוחמים.

מפקד מג"ב הוסיף: "אירועים חריגים, כפי שאירעו הבוקר במעבר שועאפט ובגזרת שילה הסמוכה לירושלים, יתוחקרו ויטופלו, במקומות שנגלה כי כשלנו אדרוש אחריות וטיפול נוקשה. הבוקר הנחתי להשעות מפעילות מבצעית ארבעה לוחמים אשר היו מעורבים באירועי אלימות חריגים שאינם בהתאם לרוח החיל."

בהקשר לתקרית עם חברת הכנסת לימור סון הר-מלך אמר מפקד מג"ב: "כנציגי החוק אנו מקפידים לשמור על מעמדם וחסינותם של חברי הכנסת בהתאם לחוק, נמשיך לפעול כך על מנת למנוע סכנה לשלום הציבור. משמר הגבול הינו חיל שומר חוק ואוכף חוק".

"לא אאפשר לאף אחד להפוך את לוחמי משמר הגבול לשק החבטות ולנהל שיח פוגעני העלול לפגוע במענה המבצעי והמקצועי שלוחמי החיל נדרשים לו כבר שבעה עשורים בהגנה ובשמירה על ביטחונם של אזרחי ישראל נמשיך לפעול בממלכתיות, בנחישות ורגישות בהתאם לערכי החיל", הוסיף מפקד מג"ב.

הבוקר, נזכיר, שוטרים שהשתתפו בפינוי הכרם בעמק שילה, אשר הוביל בין השאר גם לעימות חזיתי בתוך הקואליציה, תועדו משתמשים באלימות כלפי מתנחלים. בתיעוד מהכרם, שנטען כי הוקם על אדמות פלסטיניות, נראה שוטר בועט בפניו של פעיל ימין שניסה למנוע את פינויו. בתיעוד נוסף שעורר סערה, נראו לוחמי מג"ב מקיפים בטבעת את חברת הכנסת לימור סון הר-מלך מעוצמה יהודית, בניגוד לחוק החסינות. הר-מלך טענה כי אחד השוטרים פגע בה באופן חמור במהלך התקרית.

בשל האירועים ערך מפקד מג"ב ניצב אמיר כהן בירור ראשוני, במהלכו אמר כי הוא "רואה בחומרה את האירוע שלא משקף את ערכי החיל ומקצועיותו". עד שיושלם תחקיר האירוע, הנחה כהן בשלב הראשוני להשעות את שלושת הלוחמים המעורבים.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום