מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 25°c
חיפה 25°c
ירושלים 24°c
בית שמש 27°c
בני ברק 34°c
אשדוד 27°c
י"ג תשרי התשפ"ה | 15.10.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 25°c
חיפה 25°c
ירושלים 24°c
בית שמש 27°c
בני ברק 34°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

דרמה: הקואליציה הסכימה לדחות את ההצבעה על הרפורמה המשפטית

ח"כ שמחה רוטמן משך את הצעת חוק פסקת ההתגברות שהייתה אמורה להעלות להצבעה בקריאה טרומית. בהמשך הקואליציה צפויה למשוך גם את חוק דרעי 2 וגם את חוק מח"ש של ח"כ משה סעדה | לפיד: "כל אדם שיצא מהבית להפגין עם דגל ושלט יכול להגיד – נלחמנו ביחד והצלחנו"

דרמה: הקואליציה הסכימה לדחות את ההצבעה על הרפורמה המשפטית
יריב לוין ושמחה רוטמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הקואליציה הודיעה הבוקר (רביעי) על דחיית כל החוקים הקשורים לרפורמה במערכת המשפט. זאת בעקבות בקשת נשיא המדינה יצחק הרצוג להמתין עם החקיקה כדי לתת זמן להידברות.

יו״ר הקואליציה חבר הכנסת אופיר כץ מסר: "בעקבות פניית כבוד נשיא המדינה ובקשתו לאפשר המשך הידברות בלב פתוח ונפש חפצה, החלטתי בהתייעצות עם ח״כ משה ארבל, לדחות לשבוע הבא את ההצבעה על הצעת חוק יסוד הממשלה המבקשת למנוע ביקורת שיפוטית במינוי שרים שאושר על ידי הכנסת. דחיית החוק לא תשפיע על התקדמות הרפורמה המשפטית".

לפני הודעתו, ח"כ שמחה רוטמן משך את הצעת חוק פסקת ההתגברות שהייתה אמורה להעלות להצבעה בקריאה טרומית. רוטמן משך את החוק בגלל טענות של האופוזיציה כי לא ניתן להגיש את הצעת החוק כהצעה פרטית אך ההערכה שמשיכת החוק נועדה בכדי לתת זמן להידברות.

בהמשך הקואליציה צפויה למשוך גם את חוק דרעי 2 שנועד להכשיר את מינויו של יו"ר ש"ס לשר למרות פסילתו בבג"ץ וגם את חוק מח"ש של ח"כ משה סעדה המציע להפריד את מח"ש מהפרקליטות.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב: "כל אדם שיצא מהבית להפגין עם דגל ושלט יכול להגיד היום לעצמו – נלחמנו ביחד והצלחנו לעכב את חוקי דריסת הדמוקרטיה שלא יעלו היום להצבעה במליאת הכנסת. תודה זה בזכותכם. חייבים להמשיך ולהאבק יחד ברחובות ובכנסת על נשמתה של המדינה".

בחדרי חרדים

 צבע אדום

art