מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 25°c
אשדוד 25°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 25°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הפגישה המתוחה של מנהלי הבנקים עם סמוטריץ'

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' נפגש עם בכירי הבנקים בישראל שמבקרים את הרפורמה המשפטית ומזהירים מהשפעותיה על הכלכלה הישראלית. במהלך הפגישה הטיח בהם השר: "איפה הייתם באוסלו ובגוש קטיף כשאני הפגנתי?"

הפגישה המתוחה של מנהלי הבנקים עם סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ במשרד האוצר צילום: לשכת השר

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' נפגש אתמול (שלישי) עם מנכ"לי הבנקים שמתחו ביקורת על הרפורמה המשפטית. במהלך הפגישה הסגורה הטיח בהם השר: "כשהפגנתי בגוש קטיף ונגד אוסלו לא ראיתי אתכם, אז משום מה עמדתם מנגד".

ראשי הבנקים, מצידם, הזהירו את סמוטריץ' בפגישה כי הרפורמה המשפטית פוגעת בכלכלה ומבריחה מכאן כסף. לדברי בכירי הבנקים הישראליים, "הרפורמה כבר פוגעת בכלכלה, אנחנו מזהים תנועה גוברת של כספים אל מחוץ לישראל, הסכומים עדיין אינם משמעותיים אבל המגמה ברורה. הבורסה שלנו במצב משמעותית פחות טוב מבמדינות אחרות, השקל נחלש, וכל זה כתוצאה מהרפורמה".

סמוטריץ' בפגישה עם ראשי הבנקים.

בתוך כך, בלייב שאלות ותשובות גולשים שקיים בפייסבוק עם חברו למפלגת 'הציונות הדתית', יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן, אמר גם סמוטריץ': "יש לי המון אהבה למוחים, צריך לנסות ולהגיע להסכמות".

השר ביקש להרגיע את המוחים ואמר: "לא אחיה יום אחד במדינה שמערכת המשפט בה תהיה חלשה. מי זה יעלון, אולמרט וחולדאי? אנשים שנבעטו מהפוליטיקה בביזיון. אנחנו רוצים להידבר, אבל לא מוכנים בשום אופן להכנע לאיומים ואלימות".

 

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום