מבזקים +
תל אביב 29°c
באר שבע 29°c
חיפה 29°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 29°c
אשדוד 29°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 29°c
באר שבע 29°c
חיפה 29°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 29°c
אשדוד 29°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

בצל ההסתה החמורה - לפיד מחוץ לכנסת: "נלחם עד שננצח"

על רקע ההסתה של ראש עיריית תל אביב, ראש האופוזיציה מלהיט את הרוחות מחוץ לכנסת: "אנחנו נלחם ברחובות, אנחנו נלחם שם בתוך הבניין, אנחנו נלחם עד שננצח"

בצל ההסתה החמורה - לפיד מחוץ לכנסת: "נלחם עד שננצח"
יאיר לפיד צילום: Arie Leib Abrams/FLASH90

רבבות מפגינים מחוץ לכנסת: יותר מ-500 שוטרים מאבטחים את ההפגנה, ראש האופוזיציה יאיר לפיד ממשיך את ההתלהמות של ראש עירית תל אביב רון חולדאי שהסית לרצח היום כשאמר "מדינות דיקטטוריות חוזרות להיות דמוקרטיות רק בשפיכות דמים".

בניגוד להפגנות הגדולות במוצאי השבתות האחרונות אז המפגינים בחופש, רבבות המפגינים לקחו היום יום חופשי מעיסוקם, לפיד אמר בהפגנה כי "המאבק הזה לא ייגמר היום. הוא יהיה ארוך. עוד יהיו בו פסגות ותהומות". לפיד הסית "אנחנו נלחם ברחובות, אנחנו נלחם שם בתוך הבניין, אנחנו נלחם עד שננצח".

בזמן שהמפגינים נמצאים מחוץ לכנסת, בכנסת החלו ההצבעות על הרפורמה המשפטית, ובוועדת החוקה אושרו לקריאה ראשונה כמה סעיפים, ובהם שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים, שימוע בוועדת חוקה למועמדים לבית המשפט העליון ואיסור על בג"ץ להתערב בחוקי יסוד ולדון בחוקיותם.

במהלך ההצבעה התחולל כאוס: ח"כ יוראי להב הרצנו מיש עתיד השתולל באופן מבזה וטיפס על השולחן והתקרב ליו"ר הוועדה שמחה רוטמן. 17 ח"כים הורחקו מהדיון, חלקם בכוח.

מחשש לפגיעה בו, תוגברה האבטחה סביב יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן. המשטרה העלתה את רמת האבטחה שלו לשלוש, הוא מסתובב עם מאבטח גם במהלך הדיונים בוועדת החוקה ורכב של משמר הכנסת ליווה אותו היום בדרכו מביתו למשכן, המשטרה הכינה תיק אבטחה מסביב לביתו. ההחלטה התקבלה בעקבות איומים עליו בתקופה האחרונה.

בתוך כך, לאחר שדבריו עוררו סערה ורבים קראו למשטרה לפתוח בחקירה, ראש עיריית תל אביב רון חולדאי מיהר להבהיר את דבריו. "אסביר את דברי, כי יש מי שמסלפים אותם במכוון לתועלת אישית. ‏בריאיון דיברתי על אמת היסטורית כואבת. האחריות למניעת שפיכות דמים היא על אלו שמחליטים בכנסת והופכים את ישראל לדיקטטורה. עליהם החובה להפסיק את תהליך החקיקה, להגיע להידברות ולמנוע זאת".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום