מבזקים +
תל אביב 30°c
באר שבע 30°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 32°c
אשדוד 30°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 30°c
באר שבע 30°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 32°c
אשדוד 30°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

נחשף: האמריקאים מסייעים לאוקראינים בירי הטילים

פקידים אוקראינים חושפים כי הם כמעט אף פעם לא יורים טילי הימארס ללא קואורדינטות מפורטות שניתנו על ידי אנשי צבא ארה"ב שנמצאים במקומות שונים באירופה

נחשף: האמריקאים מסייעים לאוקראינים בירי הטילים
מערכת טילים אוקראינית צילום: משרד ההגנה האוקראיני

פקידים אוקראינים חושפיפ שהם מקבלים קואורדינטות (נקודות ציון) מארה"ב ובעלות בריתה עבור הרוב המכריע של התקיפות באמצעות מערכות הרקטות המתקדמות שלה שסופקו על ידי ארה"ב, דבר שלא נחשף עד כה, וחושף תפקיד עמוק יותר ופעיל יותר מבחינה מבצעית של הפנטגון במלחמה מול רוסיה.

החשיפה, שאושרה על ידי שלושה פקידים אוקראינים, ובכיר אמריקאי, מגיעה לאחר חודשים שבהם כוחות אוקראינה ירו לעבר מטרות רוסיות - כולל מפקדות, מחסני תחמושת וצריפים של הרוסים עם מערכת הרקטות הארטילרית אימארס (HIMARS), שסיפקה ארה"ב וכן עם כלי נשק דומים אחרים מדויקים מאוד כמו מערכת הרקטות M270.

בכיר אוקראיני אמר ל'וושינגטון פוסט' כי הכוחות האוקראינים כמעט ולא משגרים את הנשק המתקדם ללא קואורדינטות ספציפיות שסופקו על ידי אנשי צבא ארה"ב מבסיסים במקומות אחרים באירופה. 

פקיד אמריקאי בכיר שכמו אחרים דיבר בעילום שם בגלל רגישות הנושא, אמר כי סיוע המיקוד של הירי שימש להבטיח דיוק ושימור מאגרי תחמושת מוגבלים ליעילות מרבית. הפקיד אמר כי אוקראינה אינה מבקשת אישור מארצות הברית במה לתקוף ומכוונת באופן שגרתי לעבר הרוסים בכוחות עצמה עם כלי נשק אחרים, אך ארה"ב מספקת קואורדינטות ומידע מיקוד מדויק אך ורק ב"תפקיד מייעצת".

"מזמן הודענו שאנו חולקים מידע מודיעיני עם אוקראינה כדי לסייע להם בהגנה על ארצם מפני תוקפנות רוסית". אמר הגנרל פטריק ריידר, דובר הפנטגון בהצהרה. "האוקראינים אחראים למציאת יעדים, ואז בסופו של דבר להחליט באילו מהם לפגוע. ארה"ב לא מאשרת יעדים, וגם אנחנו לא מעורבים בבחירה או מעורבות של יעדים".

הבכיר האוקראיני תיאר את תהליך הכוונת הירי, באופן כללי: אנשי צבא אוקראינים מזהים מטרות שהם רוצים לפגוע, ובאיזה מיקום, והמידע הזה נשלח לאחר מכן למפקדים בכירים, שלאחר מכן מעבירים את הבקשה לכוחות ארה"ב לקבלת קואורדינטות מדויקות יותר. האמריקאים לא תמיד מספקים את הקואורדינטות המבוקשות, אמר הפקיד, ובמקרה זה החיילים האוקראינים לא יורים.

אוקראינה יכולה לבצע תקיפות ללא עזרת ארה"ב, אך מכיוון שאוקראינה לא רוצה לבזבז תחמושת יקרת ערך ולהחמיץ פגיעות, היא בוחרת בדרך כלל שלא לתקוף ללא אישור אמריקאי, אמר הפקיד והוסיף כי אין תלונות על התהליך.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום