מבזקים +
תל אביב 22°c
באר שבע 21°c
חיפה 22°c
ירושלים 19°c
בית שמש 22°c
בני ברק 31°c
אשדוד 22°c
י"ג תשרי התשפ"ה | 15.10.2024
תל אביב 22°c
באר שבע 21°c
חיפה 22°c
ירושלים 19°c
בית שמש 22°c
בני ברק 31°c
אשדוד 22°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

בן גביר הזמין את הממ"ז; המפכ"ל תוקף

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הזמין הערב את מפקד מחוז ירושלים לשיחת בירור "בעקבות אובדן השליטה של המשטרה בעיר הבירה לחבורת אנרכיסטים" | המפכ"ל מגבה את הממ"ז ומבקר את השר על שבחר להודיע על כך בפומבי

בן גביר הזמין את הממ"ז; המפכ"ל תוקף
המפכ"ל שבתאי והשר בן גביר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר שהמחאה יצאה משליטה והמוני מפגינים התפרעו בירושלים נגד הממשלה, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הזמין הערב (חמישי) את מפקד מחוז ירושלים לשיחת בירור.

השר בן גביר: "משטרת ירושלים איבדה שליטה על האנרכיסטים. אירוע שבו הוצתו צמיגים בוערים ליד מעון ראש הממשלה, נחסם כביש מספר 1, ונחסמה תנועת הרכבת הקלה - כל אלה אירועים חמורים ביותר שבהם שוטרים ולוחמי מג"ב היו במקום, אך קיבלו הוראה מפורשת שלא לאכוף את החוק ולא להתעמת עם המתפרעים".

על רקע הצפי להפגנות אלימות מול הכנסת ביום שני הקרוב, השר לביטחון לאומי הזמין את מפקד מחוז ירושלים לשיחת בירור, הערב, כדי להבין מדוע ניתנה הנחייה שלא לאכוף את החוק הערב בירושלים.

המפכ"ל מגבה את הממ"ז ומבקר את השר

מדוברות המשטרה נמסר הערב: בהמשך להפגנה שהתקיימה הערב בירושלים, מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי מגבה את מחוז ירושלים, מפקדיו והעומד בראשו ניצב דורון תורג׳מן, על עמידה איתנה והפעלת שיקול דעת בטיפול במחאה ובהמשך בהפרת הסדר.

"כמו כן", נמסר "המפכ"ל מצר על כך שבירור הנושא מתבצע באופן פומבי בעוד כוחות המשטרה פועלים בשטח, ולא באמצעות תחקיר מבצעי ענייני המתבצע בסיום הפעילות כמקובל".

בחדרי חרדים

 צבע אדום

art