מבזקים +
תל אביב 22°c
באר שבע 21°c
חיפה 22°c
ירושלים 19°c
בית שמש 22°c
בני ברק 30°c
אשדוד 22°c
י"ג תשרי התשפ"ה | 15.10.2024
תל אביב 22°c
באר שבע 21°c
חיפה 22°c
ירושלים 19°c
בית שמש 22°c
בני ברק 30°c
אשדוד 22°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הציונות הדתית לנתניהו: "לא תהיה הקפאה ביו"ש, נקודה"

במפלגת הציונות הגיבו לדיווח לפיו ישראל מוכנה להקפיא את הבניה בהתיישבות: "לא תהיה הקפאה של הבנייה ביהודה ושומרון. נקודה". השרה סטרוק: "ממשלה לאומית לא מקפיאה את ההתיישבות בארץ ישראל". ח"כ אלקין: "ממשלת הימין הסכימה לצמצם בניה ביו"ש בצלאל סמוטריץ' ער?" 

הציונות הדתית לנתניהו: "לא תהיה הקפאה ביו"ש, נקודה"
סמוטריץ ונתניהו צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

במפלגת הציונות הגיבו היום (שלישי) לדיווח ולפיו ישראל מוכנה להקפיא את הבניה בהתיישבות ולהפסקת ההריסה של בתי פלסטינים לא חוקיים בשטחי C והבהירו: "לא תהיה הקפאה של הבנייה ביהודה ושומרון. נקודה. לא תהיה פגיעה בהרתעה הישראלית מול מחבלים. נקודה. לא יהיה המשך בנייה בלתי חוקית והשתלטות ערבית בשטחים הפתוחים. נקודה".

השרה אורית סטרוק הגיבה גם היא לדיווח וכתבה: "ממשלה לאומית לא מקפיאה את ההתיישבות בארץ ישראל, ובטח שלא מפקירה את השטח להשתלטות פלסטינית עוינת. נקודה. וסימן קריאה!".

ח"כ זאב אלקין מהמחנה הממלכתי הגיב לדיווח ועקץ: ממשלת ״ימין על מלא״ הסכימה לצמצם את הבניה ביהודה ושומרון? וגם להפסיק הריסות בניה בלתי חוקית בשטחי C? בצלאל סמוטריץ' ער? אורית סטרוק את עדיין בממשלה? לאיתמר בן גביר לפחות יש הישג אדיר עם הפיתות…".

ח"כ דני דנון מהליכוד הגיב וכתב: "לא יקרה".

כזכור, שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן ביקש במהלך ביקורו באזור בשבוע שעבר מראש הממשלה נתניהו ומיו"ר הרשות אבו מאזן להסכים ל"עצירה זמנית" (Pause במקור) של הצעדים החד צדדיים לתקופה של כמה חודשים במטרה לנסות ולהוריד את גובה המתיחות ביהודה ושומרון ולמנוע הסלמה. כך דווח ב'וואלה'.

ממשל ביידן חושש כי ההסלמה הנוכחית ביהודה ושומרון עשויה להוביל לאינתיפאדה שלישית ולכן היא מנסה לגבש רשימה של "צעדים שליליים" ששני הצדדים יתחייבו לא לבצע מתוך ההערכה כי זה יביא להורדת רמת המתיחות בשטח.

עוזרת שר החוץ האמריקני לענייני המזרח התיכון ברברה ליף, שהתלוותה לבלינקן בביקורו נשארה בארץ לאחר עזיבתו וקיימה שיחות המשך על אותן הבנות. ליף נפגשה עם מחזיק התיק הפלסטיני בלשכת ראש הממשלה, היועץ לביטחון לאומי צחי הנגבי, ועם יועצו הבכיר של הנשיא עבאס, השר חוסיין אל-שיח'.

הממשל האמריקני מעוניין שה"עצירה זמנית" תהיה למספר חודשים. הצד הישראלי יתחייב לדחות בניה בהתיישבות, דחיה של הריסות בתי פלסטינים ודחיה של פינוי של פלסטינים מבתיהם ביו"ש ובמזרח ירושלים. הפלסטינים בתמורה יקפיאו את כל המהלכים שהם מובילים נגד ישראל במוסדות האו"ם ובפורומים בינלאומיים שונים לצד חידוש התיאום הביטחוני עם ישראל שהופסק לפני כשבועיים בעקבות פעולת צה"ל בג'נין.

מצד ישראל הובהר לממשל ביידן כי קיימת נכונות לנקוט בצעדים שעשויים למנוע הסלמה, אך לצד זאת צוין הם לא יהיו באופן מוחלט, במיוחד בכל הנוגע לבניה בהתיישבות. הפלסטינים מצידם הבהירו כי הם מוכנים ל"לעצירה זמנית" כזו בתנאי שהיא תהיה הדדית. לדברי בכירים אמריקנים וישראלים ממשל ביידן ממשיך לקיים מו"מ עם שני הצדדים על מנת להשיג הבנות בנושא.

במשרד החוץ האמריקני ובלשכת ראש הממשלה נמנעו מלהגיב לדברים. מלשכת יו"ר הרשות הפלסטינית לא נמסרה תגובה. ראש המל"ל צחי הנגבי מסר כי "כל החלטות הקבינט בעקבות הפיגועים בירושלים יבוצעו ככתבן וכלשונן".

בחדרי חרדים

 צבע אדום

art