מבזקים +
תל אביב 30°c
באר שבע 30°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 32°c
אשדוד 30°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 30°c
באר שבע 30°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 32°c
אשדוד 30°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

אירופה עדיין מנסה לקדם הסכם גרעין עם האייתולות

הדיפלומט הבכיר של האיחוד האירופי אומר ש"הסכם גרעין" הוא הדרך היחידה לעצור את תוכנית הגרעין של טהראן. ראש מדיניות החוץ, ג'וזפ בורל, אינו רואה חלופה טובה להחייאת הסכם הגרעין, גם כשממשל ביידן מעביר את הפוקוס לדברים אחרים כמו האיום הסיני

אירופה עדיין מנסה לקדם הסכם גרעין עם האייתולות
שיחות הגרעין עם איראן בווינה בדצמבר 2021 צילום: Iran international

הדיפלומט הבכיר של האיחוד האירופי, ג'וזפ בורל, מסרב לוותר על המאמצים להציל את הסכם הגרעין האיראני משנת 2015, אפילו כשהמשטר האייתולות רוצח מפגינים ומסייע לרוסיה במלחמתה נגד אוקראינה.

ברכבת מאובטחת שחזרה מביקור של מנהיגי האיחוד האירופי בקייב אתמול, אמר בורל ל'וול סטריט ג'ורנל' שמבקרי מאמציו להחיות את ההסכם אולי "לא מעריכים מספיק" את הסכנות של איראן גרעינית. "ככל שידוע לי, אין אלטרנטיבה להסכם הזה כדי לנסות למנוע מאיראן להפוך לגרעינית", אמר.

כשממשל ביידן נראה יותר ויותר אדיש לגורל ההסכם, בורל, מי שמתאם את המשא ומתן הגרעיני מצא את עצמו מותקף מצד מתנגדי ההסכם. הם רואים בו כמי שמייצג את זיקתה של אירופה להסכם, שהסירה את רוב הסנקציות הבינלאומיות על איראן בתמורה להגבלות קפדניות אך זמניות על תוכנית הגרעין של טהראן.

חלק מהסנקציות על איראן כבר מתחילות לפוג, ומשנת 2025 עד 2030 יוסרו ההגבלות העיקריות על ייצור ואגירת האורניום המועשר של איראן. מתנגדי ההסכם טוענים כי היא תפנה את הדרך לאייתולות להשיג בסופו של דבר נשק גרעיני. איראן מתעקשת שעבודתה הגרעינית היא לגמרי לצורך "אנרגיה שלווה".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום