מבזקים +
תל אביב 22°c
באר שבע 21°c
חיפה 22°c
ירושלים 19°c
בית שמש 22°c
בני ברק 30°c
אשדוד 22°c
י"ג תשרי התשפ"ה | 15.10.2024
תל אביב 22°c
באר שבע 21°c
חיפה 22°c
ירושלים 19°c
בית שמש 22°c
בני ברק 30°c
אשדוד 22°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

חוליית הפורצים שמטרידה את תושבי 'מאה שערים'

חוליית פורצים פועלת במשך כשנה בשכונת מאה שערים. חברי החולייה, ערבים תושבי מזרח ירושלים העובדים בשכונה, מבצעים את הפריצות בשבתות וחגים לאחר מעקב אחרי משפחות שיוצאות מהשכונה | עד כה נגנבו מאות אלפי שקלים ותכשיטים, זהותם ידועה לתושבים שלא עירבו את המשטרה

חוליית הפורצים שמטרידה את תושבי 'מאה שערים'
מאה שערים, למצולם אין קשר לכתבה צילום: יאיר לוי

בהלה בשכונת מאה שערים בירושלים: חוליית פורצים פועלת בשכונה במהלך השנה האחרונה וכעת התושבים מעוניינים לשים סוף לתופעה. עד כה נפרצו מספר דירות ונגנבו מאות אלפי שקלים במזומן, לצד תכשיטים יקרי ערך.

לפי הערכות התושבים, החולייה מונה כשמונה ערבים תושבי מזרח ירושלים העובדים בשכונה, אב וילדיו - פועלי בניין. החולייה פרצה לראשונה בליל שבת לפני כשנה לבית, מתוך ידיעה שבני המשפחה לא שוהים במקום. הפורצים גנבו סכום כסף גדול ותכשיטים. בצילומי האבטחה הפורצים זוהו, ובני המשפחה יחד עם עסקני השכונה החליטו לפעול מולם לבדם. התושבים הצליחו להוציא מהפורצים את התכשיטים אך הכסף לא הוחזר עד היום.

זהותם של הפורצים, כאמור, ידועה לתושבים רבים בשוק מאה שערים, שם חברי החולייה נוהגים לשהות באורח קבע בכדי למצוא עבודות בניין.

השיטה של הפורצים עובדת באופן מוסדר: כבר בימי חמישי ושישי הם מנסים להתחקות אחר משפחות שיוצאות להתארח ועוזבות את מאה שערים, ואז, בליל שבת לפנות בוקר לאחר סיום 'הטישים', הם פורצים לדירה. לרוב הפריצות נעשות לא דרך הדלת, אלא דרך גגות וחלונות בכדי לא להשאיר עקבות. הפורצים גונבים בעיקר כסף מזומן ותכשיטים.

כך היה גם בשבת הקודמת. חברי החולייה זיהו משפחה שגרה בשוק מאה שערים, שעוזבת את הבית להתארח בשבת, פרצו לדירה בליל שבת וגנבו ממנה סכום כסף גדול.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי האירוע הגיע לאוזני המשטרה, שפתחה בבדיקה באופן יזום משלה. תושבי השכונה מספרים כי במהלך השנה חברי החולייה פעלו באותה שיטה ופרצו לדירות רבות באזור.

בחדרי חרדים

 צבע אדום

art