מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 21°c
ירושלים 22°c
בית שמש 22°c
בני ברק 33°c
אשדוד 25°c
י"ג תשרי התשפ"ה | 15.10.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 21°c
ירושלים 22°c
בית שמש 22°c
בני ברק 33°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

ילדים צפון קוריאנים נאלצו לטפס על הר 'פטריוטי'

ילדים צפון קוריאנים סובלים מכווית קור לאחר שנאלצו לטפס על הר 'פטריוטי'. הצעדה במעלה הר פאקטו אמורה להיות עלייה לרגל לכל נער צפון קוריאני - אבל יותר ויותר מהם נוקטים באמצעים קיצוניים כדי להימנע מכך, חלקם פוצעים את עצמם בכוונה

ילדים צפון קוריאנים נאלצו לטפס על הר 'פטריוטי'
צפון קוריאה צילום: משה שי, פלאש 90

צעירים צפון קוריאנים שנאלצו לבצע אתגר הררי "פטריוטי" מקפיא מקור, שיחדו פקידים או אפילו פצעו את עצמם בכוונה כדי להימנע מלעשות זאת לאחר שמספר תלמידים סבלו מכווית קור. הר פאקטו, מקום הולדתו הרשמי של הדיקטטור לשעבר קים ג'ונג-איל הוא הסמל הלאומי של צפון קוריאה.

הטיפוס על ההר נועד להראות "רוח מהפכנית פאקטו" בצעירים, אך כעת המשטר בפיונגיאנג מתקשה למלא מקומות בסיורים שלו. ילדים צפון קוריאנים רבים חוששים להיפצע בעליות, לאחר שסיור אחד באמצע ינואר גרם ל"מספר רב של מקרי כוויות קור" כך לפי העיתון Daily NK שבסיסו בדרום קוריאה.

"בשנה שעברה, כ-60% מהאנשים שהוזמנו על ידי ארגונים שונים לטפס, סירבו להשתתף, בשל בעיות משפחתיות או בריאותיות", כך אמר מקור ל-Daily NK. בנוסף הנערים צריכים לשלם על "הטיול" בעצמם.

בני נוער וילדים שעושים את הטיול מתלוננים שהם "עוברים עינוי על ידי מזג אוויר קר", אך אינם זוכים להתייחסות. על פי הדיווחים נאמר להם ש"צעירים גדלים כשהאף והרגליים שלהם קופאים".

התעמולה הצפון קוריאנית הדגישה לעתים קרובות עד כמה עלייה לרגל היא מפרכת, ופרסמה תמונות של מבקרים נאבקים בשלג שדורבנו בלהט פטריוטי.

בחדרי חרדים

 צבע אדום

art