מבזקים +
תל אביב 30°c
באר שבע 30°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 32°c
אשדוד 30°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 30°c
באר שבע 30°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 32°c
אשדוד 30°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

דיווח: הגנרלים של פוטין חרדים מהמשך הלחימה; "טבח המוני"

המפקדים הרוסים חרדים מדרישת פוטין למתקפה חדשה במספר חזיתות באוקראינה. לפי מומחים, בצמרת חוששים מ"טבח המוני" לאחר שאיבדו תקווה לנצח את המלחמה. הקרמלין איבד עד עתה יותר מ-175,000 חיילים | דרישת פוטין לתקיפה נוספת גרמה לפילוגים עמוקים בפיקוד העליון

דיווח: הגנרלים של פוטין חרדים מהמשך הלחימה; "טבח המוני"
סרגיי שויגו עם פוטין צילום: דוברות הקרמלין

הצמרת הרוסית מזועזעת מהדרישה של פוטין למתקפה צבאית חדשה דחופה במספר חזיתות באוקראינה, שם חוששים מ"טבח" לאחר שניתוח חדש מצביע על כך שהקרמלין איבד עד עתה יותר מ-175,000 חיילים במלחמה.

הדרישה של פוטין מהפיקוד העליון במלחמה שלו, בראשות הגנרל ולרי גראסימוב, לשחרר 'תקיפה בכמה כיוונים בבת אחת' עוררה מחלוקות עמוקות בפיקוד העליון שלו, כך טען האנליסט הפוליטי ולרי סולובי.

ד"ר סולובי הוא פרופסור לשעבר במכון היוקרתי של מוסקבה ליחסים בינלאומיים, בית ספר להכשרה לדיפלומטים ומרגלים. הוא אמר בערוץ הטלגרם 'חודורקובסקי' התומך באופוזיציה: "המטכ"ל של הצבא מבועת מההוראות של המפקד העליון פוטין. אני לא מגזים. הם נחרדים, הם חוששים לאבד את הכוחות המזוינים שנותרו עם מוות בטבח מצד צבא אוקראינה".

עוד דווח, כי למרות שמפקדים בכירים וויתרו על ניצחון במלחמה, הם יצייתו לפוטין. "ההתקפה הזו מתוכננת לפברואר. וגרסימוב, בעל ברית קרוב של שר ההגנה סרגיי שויגו, הוא עם "היכולת הטובה ביותר מבין הגנרלים הרוסים".

"אבל הצמרת הכללית חוששת שהם לא יצליחו להגיע בזמן, כי אוקראינה עלולה להשיג נשק חדש - מסוכן יותר, מודרני יותר, והתקפי יותר מהמערב, זו הסיבה שעכשיו זו ההזדמנות האחרונה לנסות לפגוע באוקראינה, אבל לא במטרה לנצח", אמר ד"ר סולובי. "חשוב מאוד להבין את זה. אין כבר מטרה כזו בכלל, המטרה היא אחרת לגמרי - לסיים את זה בצורה מכובדת. כלומר, להשיג שלום".

ערוץ הטלגרם General SVR דווח כי "ההרוגים בצבא הרוסי יותר מ-126,500, עלייה של יותר מ-20,000 החודש. נוסף על כך, יותר מ-44,000 הרוגים ביחידות פרטיות פרו-קרמלין שפעלו באוקראינה כדי לתמוך בפלישה הבלתי חוקית של פוטין.

אם זה נכון, המשמעות היא שיותר מ-10,000 אבדו בקרבות הקשים החודש בחברות הצבאיות הפרטיות הללו - הידועה שבהן היא וגנר, המאוישת בעיקר על ידי אסירים ששוחררו מבתי הכלא הרוסיים כדי להילחם עבור פוטין. בנוסף, יותר מ-6,250 שומרים לאומיים רוסים נהרגו. סך כל ההרוגים והפצועים עומד על 176,863 לפי הערוץ.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום