מבזקים +
תל אביב 30°c
באר שבע 30°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 32°c
אשדוד 30°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 30°c
באר שבע 30°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 32°c
אשדוד 30°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

מתקפת המל"טים באיראן; רוסיה משגרת איום

משרד החוץ הרוסי גינה בחריפות את מתקפת המל"טים על מתקני הטילים של איראן אותו מייחסים בעולם לישראל. המשרד הזהיר כי "לפעולת טרור זו עלולה להיות השלכות בלתי צפויות". האיראנים הגיבו כי: "התקווה להחליש את איראן היא לשווא"

מתקפת המל"טים באיראן; רוסיה משגרת איום
הפיצוץ באיראן צילום: צילום מסך

משרד החוץ הרוסי גינה את המתקפה על מתקני הטילים של איראן במוצאי שבת האחרון, והזהיר כי "לפעולת טרור זו עלולה להיות השלכות בלתי צפויות".

סוכנות הידיעות תסנים המקורבת למשטר האיראני, דיווחה מפי מקורות איראניים, כי "על מארגני הפעולות הפרובוקטיביות, ותומכיהם ומי שחשים גאים במעשה התוקפנות הזה, להבין שתקוותם להחליש את איראן היא לשווא".

כזכור ה'וול סטריט ג'ורנל' דיווח, כי וושינגטון ותל אביב מחפשות דרכים חדשות להתמודד עם תוכנית הגרעין של איראן. גם ה'ניו יורק טיימס' דיווח כי המוסד עומד מאחורי ההתקפות באיראן.

בהקשר זה טען גם מיכאילו פודוליאק, יועצו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, טענה מוזרה, הוא כתב בחשבון הטוויטר שלו בשורה של משפטים לא מובנים: "ליל הפיצוץ באיראן, ייצור טילים ומל"טים, בתי זיקוק לנפט, אוקראינה הזהירה אותך". כידוע אוקראינה זועמת על איראן כי היא מחמשת את רוסיה.

בכיר איראני הגיב היום (שני) למתקפת הרחפנים על מפעל הנשק בעיר איספהאן ואיים בריאיון לאל-ג'זירה כי "ישראל יודעת היטב שהיא תקבל תגובה, כפי שקרה בעבר". הוא טען כי המתקפה לא הצליחה ולדבריו הגורמים הישראליים מצטטים תעמולה שנועדה לכסות על הכישלון.

הבוקר דווח ב'ניו יורק טיימס' כי מטרת התקיפה לא הייתה ברורה, וגם לא ברור כמה נזק היא גרמה, אבל איספהאן ידועה כמרכז לייצור מחקר ופיתוח של טילים בליסטיים ארוכי טווח עבור איראן, כולל הרכבה של רבים מטילי הטווח הבינוני שלה שיכולים להגיע לישראל.

התקיפה באה בדיוק כששר החוץ האמריקני אנטוני בלינקן החל את ביקורו בישראל, הביקור הראשון שלו מאז שבנימין נתניהו חזר לכהן כראש ממשלה. מנהל סוכנות הביון המרכזית ה-CIA, וויליאם ברנס, ביקר בישראל בשבוע שעבר, אם כי לא ברור כי יש קשר למבצע באיראן.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום