מבזקים +
תל אביב 22°c
באר שבע 21°c
חיפה 22°c
ירושלים 19°c
בית שמש 22°c
בני ברק 30°c
אשדוד 22°c
י"ג תשרי התשפ"ה | 15.10.2024
תל אביב 22°c
באר שבע 21°c
חיפה 22°c
ירושלים 19°c
בית שמש 22°c
בני ברק 30°c
אשדוד 22°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

בישיבת הממשלה: בן גביר זעם על היועמ"שית - נתניהו תמך בעמדתו

במהלך ישיבת הממשלה שנערכה היום זעם בן גביר על כך שהייעוץ המשפטי מעכב את החוק שאמור לעגן את סמכויותיו. נתניהו יצא להגנתו: "חייבים להבטיח שעיקרון ביזור הסמכויות יישמר"

בישיבת הממשלה: בן גביר זעם על היועמ"שית - נתניהו תמך בעמדתו
איתמר בן גביר בישיבת הממשלה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

העימות בין השר איתמר בן גביר ליועמ"שית גלי בהרב-מיארה נמשך: במהלך ישיבת הממשלה שנערכה היום (ראשון) זעם בן גביר על כך שהייעוץ המשפטי, לטענתו, מעכב את החוק שאמור לעגן את סמכויותיו, כך דווח הכתבת המדינית של 'חדשות 13', מוריה אסרף וולברג.

על פי הדיווח, נציגת היועצת המשפטית לממשלה טענה כי "אין ויכוח שהשר יכול לקבוע מדיניות, אבל כאן יש פגיעה פוטנציאלית בעצמאות המשטרה שעלולה לפגוע בזכויות אדם". ראש הממשלה בנימין נתניהו הגן על עמדת השר בן גביר ואמר: "חייבים להבטיח שעיקרון ביזור הסמכויות יישמר. זה הבסיס בדמוקרטיה מודרנית וזה לא קיים בישראל".

כזכור, במהלך ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני האשים בן גביר את היועמ"שית גלי בהרב-מיארה כי היא מעכבת את האישור לאטימת בית המחבל. בן גביר הטיח בפניה: "אתם מתחילים עם פלפולים משפטיים שפוגעים בהרתעה שלנו". בישיבה דרש בן גביר צעדים נוספים, דוגמת עונשים קולקטיביים, אך הם נפסלו על ידי מערכת הביטחון.

בתום ישיבת הקבינט נמסר בין היתר כי "בתגובה לפיגועים הנתעבים ולחגיגות השמחה שבו בעקבותיהם, ראש הממשלה נתניהו החליט על צעדים לחיזוק ההתיישבות שיובאו השבוע". בנוסף, יתוגברו כוחות משטרה וצבא, ויבוצעו מעצרים בהיקף נרחב ומבצעים ממוקדים לאיסוף נשק בלתי-חוקי.

בחדרי חרדים

 צבע אדום

art