מבזקים +
תל אביב 30°c
באר שבע 30°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 32°c
אשדוד 30°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 30°c
באר שבע 30°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 32°c
אשדוד 30°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

אוקראינה מתמודדת עם מכשולים לוגיסטיים בדרך לניצחון

כמעט שנה לתוך המלחמה באוקראינה, בנות ברית מערביות הסכימו סוף סוף לשלוח לקייב את הטנקים שהיא כה זקוקה לה. אך אוקראינה מתמודדת עם מכשולים לוגיסטיים עוד לפני משלוחי טנקים שיכולים להביא אותם לניצחון על הרוסים

אוקראינה מתמודדת עם מכשולים לוגיסטיים בדרך לניצחון
הטנק הגרמני מסוג נמר צילום: Bundeswehr/Mario Bähr

כמעט שנה לתוך המלחמה באוקראינה, המערב הסכים סוף סוף לשלוח לקייב את הטנקים שהיא כל כך זקוקה להם. לגדוד הראשון יהיו כ-40 טנקים, כולל טנקים גרמניים חדשים, והם עשויים להגיע עד האביב.

אבל חבילת הסיוע מארצות הברית ומדינות אירופיות אחרות כוללות שלל דגמי טנקים, כל אחד עם זמני אספקה ​​שונים ומכשולים לוגיסטיים ייחודיים. מומחים צבאיים אינם בטוחים אם תהיה להם השפעה מכרעת על שדה הקרב - ועדיין יש לאמן את הכוחות האוקראינים כיצד להשתמש בהם, כך מדווח ה'וושינגטון פוסט'.

אוקראינה הודיעה שהיא צריכה לפחות 300 טנקים כדי לפתוח במתקפה בקנה מידה גדול נגד הרוסים, שהפציצו את אוקראינה ביום חמישי האחרון כנקמה על הטנקים שהובטחו לאוקראינים, לפחות 11 בני אדם נהרגו במתקפה, כך מסרו גורמים רשמיים.

האוקראינים יקבלו כוח אש יקר ערך מול הכוחות הרוסיים, אך עם הסיבוכים הנוספים של רכישת תחמושת, אימון כוחות וארגון לוגיסטיקה עבור מערכות נשק מרובות, לא בטוח שהמתקפה המתוכננת נגד הרוסים תספיק להתארגן עם כל הטנקים מסוגים שונים. גרמניה, פולין וארה"ב מתכננות כולן תכניות אימונים נפרדות של הטנקים, כאשר גרמניה ופולין אמורות להתחיל את שלהן בעוד מספר ימים.

עד כה הסתמכה אוקראינה על טנקי T-72 סובייטיים ישנים, הטנקים החדשים יפתחו את הדלת ללוחמה טובה בהרבה. "כדי להשיג שלוש מאות טנקים אתה צריך לעבוד קשה", אמר אולקסי דנילוב, מזכיר המועצה לביטחון לאומי ולהגנה של אוקראינה. "כל המעורבים עובדים כל יום, כך שהמספר גדל", אמר. "אבל היה חשוב שתהיה התחלה זה כמו הצעד הראשון וזה צעד חשוב".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום