מבזקים +
תל אביב 22°c
באר שבע 21°c
חיפה 22°c
ירושלים 19°c
בית שמש 22°c
בני ברק 30°c
אשדוד 22°c
י"ג תשרי התשפ"ה | 15.10.2024
תל אביב 22°c
באר שבע 21°c
חיפה 22°c
ירושלים 19°c
בית שמש 22°c
בני ברק 30°c
אשדוד 22°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

לילה סוער: רקטות שוגרו לעבר עוטף עזה - צה"ל תקף ברצועה

הרקטות יורטו או נפלו בשטח פתוח, אין נפגעים • מוקדם יותר הלילה יורטו שתי רקטות ששוגרו מהרצועה לעבר אשקלון ויישובי הדרום, בעקבות שעות של מתיחות בעקבות פעילות צה"ל בג'נין • צה"ל תקף פעמיים הלילה ותקף מחנה צבאי של חמאס: "המקום שימוש אחד ממוקדי הפעילות המשמעותיים של הארגון", נמסר מדובר צה"ל

לילה סוער: רקטות שוגרו לעבר עוטף עזה - צה"ל תקף ברצועה
ארכיון צילום: נתי שוחט, פלאש 90

6 רקטות שוגרו הלילה (שישי) מרצועת עזה לעבר היישובים עין הבשור, מגן וניר עוז שבעוטף עזה - ארבעה יורטו, רקטה נוספת נפלה בשטח פתוח והאחרונה נפלה בשטח הרצועה. הירי מגיע כ-3 שעות אחרי שיורטו שתי רקטות שנורו לעבר אשקלון והיישובים זיקים וכרמיה. בתגובה, מטוסי קרב ישראלים הפציצו אתר צבאי תת-קרקעי של חמאס לייצור רקטות במע'אזי שבמרכז הרצועה. לפי דובר צה"ל תקיפה תוביל לפגיעה משמעותית במאמץ ההתעצמות וההתחמשות של חמאס.

 

צילום: דובר צה"ל 

הירי בתחילת הלילה הגיע לאחר שעות של מתיחות ובצל איומי חמאס וג'יאהד איסלאמי. מדובר צה"ל נמסר שזוהו שני שיגורים משטח הרצועה שיורטו על ידי לוחמי ההגנה האווירית - לא דווח על נפגעים. גדודי חללי אל-אקצא בעזה קיבלו אחריות על הירי. בדובר צה"ל אישרו שחיל האוויר ביצע תקיפה נוספת לאחר היירוטים: "מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר מחנה צבאי של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה. המקום שימש אחד ממוקדי פעילות הטרור המשמעותיים של הארגון".

"אנחנו עומדים בפני עימות פתוח עם ישראל והמסר שהועבר לאשקלון הוא מסר של אש. כל תגובה תיענה בתגובה גם אחרי אשקלון", מסר דובר הג'יהאד האסלאמי דאוד שהאב. לאחר הירי לעבר העיר, עיריית אשקלון מסרה שהלימודים בעיר צפויים להתקיים כרגיל, ושבשעות הקרובות תתקיים הערכת מצב נוספת.

גם ארצות הברית הגיבה להתפתחויות של היממה האחרונה. "אנחנו מדגישים את הצורך הדחוף של שני הצדדים למנוע הסלמה ולעבוד ביחד כדי לשפר את הסיטואציה הביטחונית בגדה המערבית", מסר דובר משרד החוץ האמריקני נד פרייס.

ח"כ אלמוג כהן מעוצמה יהודית סיפק מיהר להגיב לירי, ודרש מהממשלה תגובה חריפה. "אני מצפה שהתגובה לחמאס בעקבות ירי הרקטות לערי הדרום תהיה לא-פרופורציונלית. התקדים המסוכן של "חיבור" האירועים בין יו"ש לעזה הוא סכנה אסטרטגית למדינת ישראל. דין העוטף כדין תל אביב!!!", צייץ כהן.

מוקדם יותר הערב דוברו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הודיע כי התיאום הביטחוני עם ישראל הופסק, על רקע מבצע המעצרים של כוחות צה"ל במחנה הפליטים ג'נין שבמהלכו נהרגו כ-10 פלסטינים - רובם מחבלים. הרש"פ וארגוני הטרור חמאס והג'יהאד האיסלאמי טענו שמדובר ב"טבח" וקראו לקהילה הבין-לאומית להתערב.

"לוחמי ההתנגדות יגיבו על הפשע הנתעב הזה ומודיעים לאויב שהטרור שלו יחזור אליו באש ובגיהינום", הצהיר הג'יהאד האיסלאמי. דובר חמאס אמר: "הטבח במחנה ג'נין משקף את המנטליות העקובה מדם של ממשלת המתנחלים הקיצונית, הפוגעת בעמנו ובאסירים ומבצעת פשעים נגד עמנו. הפשעים ומעשי הטבח שפועלים על ידי ממשלת הכיבוש הפשיסטי ישלמו מחיר כבד, וההתנגדות של עמנו תתרחב בכל אזורי הגדה המערבית".

בתום הערכת מצב ביטחונית שהתקיימה הערב, מלשכת רה"מ נמסר כי נתניהו הבהיר ש"פניה של ישראל לא להסלמה, אבל הנחה את כוחות הביטחון להיערך לכל תרחיש בזירות השונות כדי להבטיח את ביטחון אזרחי ישראל". מחשש לירי של רקטות מרצועת עזה, עיריית שדרות ביטלה הופעה שהייתה אמורה להתקיים הערב בעיר בתוך אולם לא ממוגן. סמוך לגדר ברצועת עזה פלסטינים החלו להפגין ולשרוף צמיגים.

במצרים דווח מוקדם יותר שהחלטה נוספת שעליה צפויה הרשות הפלסטינית להכריז היא קריאה לחמאס ולג'יהאד האסלאמי לדון בקווים כלליים על התגובה הפלסטינית על מהלכי ממשלת ישראל - "המובילים לסיפוח של שטח הגדה וחיסול חלום המדינה הפלסטינית בגבולות 67". עוד החלטה של הרש"פ היא לקרוא למועצת הביטחון של האו"ם, העצרת הכללית, בית הדין הפלילי הבין-לאומי וארגוני זכויות אדם לחקור את שאירע הבוקר בג'נין.

N12

 צבע אדום

art