מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 22°c
ירושלים 20°c
בית שמש 20°c
בני ברק 28°c
אשדוד 23°c
י"ג תשרי התשפ"ה | 15.10.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 22°c
ירושלים 20°c
בית שמש 20°c
בני ברק 28°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

נשיא ברזיל פיטר את מפקד הצבא בשל המהומות

נשיא ברזיל פיטר את מפקד צבא ברזיל ביום שבת בעקבות התקפות על ארמון הנשיאות בתחילת החודש. מפקד הצבא הושבע ב-30 בדצמבר על ידי בולסונארו לפני השבעתו של דה סילבה לנשיאות בתחילת החודש

נשיא ברזיל פיטר את מפקד הצבא בשל המהומות
דה סילבה צילום: פייסבוק רשמי

הנשיא הברזילאי דה סילבה פיטר את חוליו סזאר דה ארודה, מפקד צבא ברזיל פחות מחודש לאחר שהושבע למפקד הצבא על ידי קודמו, ז'איר בולסונארו. דה ארודה הושבע ב-30 בדצמבר על ידי בולסונארו לפני השבעתו של דה סילבה לנשיאות בתחילת החודש. בולסונארו עזב את ברזיל לפלורידה ערב השבעתו של דה סילבה ב-1 בינואר.

במקומו של דה ארודה, דה סילבה מינה את הגנרל תומס מיגל ריביירו פאיבה, בן 62, לשעבר מפקד כוחות הצבא בדרום מזרח המדינה. אלפי מתפרעים פלשו לבנייני ממשלה והרסו יצירות אמנות יקרות ערך וחפצים אחרים בארמון הנשיאות בברזיליה ב-8 בינואר.

המהומות אורגנו על ידי נאמני בולסונארו שטענו שהבחירות נגנבו ממנו. דה סילבה, ניצח בבחירות בשנה שעברה בקצת יותר מאחוז אחד. המינוי הגיע יום לאחר שריביירו פאיבה תיאר את המהומות ב-8 בינואר כ"רעידת אדמה פוליטית" ונשבע לשמור על עקרונות דמוקרטיים. במהומות נהרסו רהיטים רבים בבנייני ממשל, חלקם נשרפו, דיוקנאות הושחתו, פסלים נערפו וקרמיקה נופצה. נמצאו שטיחים ספוגים במים ממערכות הספרינקלרים של הבניינים. בין יצירות האמנות שנהרסו היה שעון מהמאה ה-17.

בחדרי חרדים

 צבע אדום

art