מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 22°c
ירושלים 20°c
בית שמש 20°c
בני ברק 28°c
אשדוד 23°c
י"ג תשרי התשפ"ה | 15.10.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 22°c
ירושלים 20°c
בית שמש 20°c
בני ברק 28°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

העיתונאים זועמים: הצעת החוק של ביסמוט – אין לפרסם הקלטה של אדם ברבים

העיתונאי לשעבר, ח"כ ביסמוט, הגיש היום הצעת חוק, לפיה יהיה אסור לפרסם הקלטה של אדם ברבים ללא רשותו וללא ידיעתו • עיתונאים ביקרו את המהלך: "איזו בושה וחרפה!! והאיש הזה קרא לעצמו עיתונאי?? הצעת חוק שערורייתית"

העיתונאים זועמים: הצעת החוק של ביסמוט – אין לפרסם הקלטה של אדם ברבים
ח"כ בועז ביסמוט צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

חבר הכנסת בועז ביסמוט הגיש היום (ראשון) הצעת חוק, לפיה יהיה אסור לפרסם הקלטה של אדם ברבים ללא רשותו וללא ידיעתו. ההצעה עוררה ביקורת רבה על ביסמוט, עיתונאי לשעבר, שכן פרסומים עיתונאיים רבים מתבססים על הקלטות שכאלו.

ח"כ ביסמוט הגיש תיקון להצעת חוק הגנת הפרטיות, התשמ"א-1991, במסגרתה הוא מבקש להוסיף להגדרה "מהי פגיעה בפרטיות" גם מעשה של פרסום הקלטה של אדם ברבים הנוגעת למידע רגיש כהגדרתו בפרק ב' לחוק, ושלא בהסכמת האדם. בהתאם, מוצע לקבוע כי גם מעשה זה יהווה עוולה אזרחית ועבירה פלילית.

ח"כ בועז ביסמוט מסר: "בעידן הטכנולוגי שבו אנחנו חיים, כל אדם יכול להקליט שיחה בעלת תוכן רגיש ולפרסם אותה ברבים. התיקון לחוק יבטיח שפרסום הקלטה בעניינים רגישים ואינטימיים של אדם תחשב גם היא פרסום שמהווה פגיעה בפרטיות ובצנעת הפרט".

עיתנואים ביקרו את המהלך: "איזו בושה וחרפה!! והאיש הזה קרא לעצמו עיתונאי?? הצעת חוק שערורייתית נגד העיתונות". עיתנואי נוסף צייץ: "איזו בושה. לא להאמין שהאיש הזה היה עיתונאי".

חדשות JDN

 צבע אדום

art