מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 22°c
ירושלים 20°c
בית שמש 20°c
בני ברק 28°c
אשדוד 23°c
י"ג תשרי התשפ"ה | 15.10.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 22°c
ירושלים 20°c
בית שמש 20°c
בני ברק 28°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

בדרך לעוד עימות בקואליציה? פעילים ניסו להקים מחדש את מאחז "אור החיים"

פעילי ימין ניסו להקים מחדש את המאחז "אור חיים" – שפינויו שלשום הוביל לעימות החריף בממשלה • שוטרי מג"ב הוקפצו למקום. הפעילים מדווחים על 7 עצורים • "לצערנו גלנט בוחר להמשיך את מדיניות ממשלת השמאל", נמסר

בדרך לעוד עימות בקואליציה? פעילים ניסו להקים מחדש את מאחז "אור החיים"
ח"כ בועז ביסמוט צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

פעילי ימין ניסו הצהריים (ראשון) להקים מחדש את המאחז "אור חיים" – שפינויו שלשום הוביל לעימות החריף בממשלה. שוטרי מג"ב הוזעקו למקום בתוך דקות, והחלו בהריסת המבנים ופינוי התושבים מהמקום תוך ביצוע מעצרים. עד כה נעצרו שבעה בני אדם.

"לצערנו גלנט בוחר להמשיך את מדיניות ממשלת השמאל הקודמת" מסרו מגרעין אור חיים, "כללה התנכלות ורדיפת ההתיישבות עד חורמה – אותה הוביל שר הביטחון הקודם בני גנץ. העם בחר בגלנט כדי לקדם מדיניות ימין, וכעת מתברר שהוא מיישם מדיניות שמאל. בכוונתנו להמשיך ולהיאחז בגבעה גם אם נפונה שוב ושוב, אפילו 100 פעמים. המערכה על יהודה ושומרון בשיאה ואסור לנו לוותר לרגע. קוראים לכל עם ישראל לבוא ולהצטרף אלינו".

כזכור, ביום שישי האחרון פעילים הקימו מאחז בשם "אור חיים" לזכר הרב דרוקמן זצ"ל. לאחר מספר שעות הגיעו למקום כוחות גדולים של יס"מ ומג"ב מלווים בפקחי מנהל אזרחי ופינו את האנשים והמבנה. הכוחות שהגיעו בסרבלים שחורים הציגו לתושבים צו שטח צבאי סגור שהוצא על המקום.

נווה שינדלר, נכדו של הרב דרוקמן ומאנשי הגרעין קרא לחברי הממשלה: "אנו קוראים מכאן לחברי ממשלת הימין: עצרו את המחטף! אל תמשיכו את מדיניות ההרס של גנץ וממשלת השמאל שנלחמה בהתיישבות. הגבעה הזאת היא בעלת חשיבות אסטרטגית ממדרגה ראשונה, ושומרת על השליטה היהודית בכביש חוצה שומרון. פינוי והרס של הגבעה יהווה כניעה מוחלטת לרשות הפלסטינית שפועלת להשתלט על השטחים באזור".

בעקבות המקרה, פנה השר איתמר בן גביר לשר הביטחון גלנט בדרישה לעצור את פינוי המאחז. בן גביר הדגיש כי כולם חייבים בכיבוד שלטון החוק, אולם "יש ליצור מדיניות שוויונית ואחידה. לא יתכן שכאשר ערבים בונים ברחבי יהודה ושומרון, אנשי המינהל לא מדברים איתם ולא אוכפים את החוק, אך כשמדובר ביהודים, המינהל מבצע אכיפה בררנית ותוך שעות מבקש להרוס ולהחריב את המאחז".

המאחז "אור חיים" הוקם לזכרו של הרב חיים דרוקמן זצ"ל לקראת מלאות 30 יום לפטירתו, ועל גרעין ההתיישבות שלו נמנות 5 משפחות וגרעין של מספר בחורים, ביניהם נווה שינדלר – נכדו של הרב דרוקמן שהיה מיוזמי מבצע העליה לקרקע.

חדשות JDN

 צבע אדום

art