מבזקים +
תל אביב 29°c
באר שבע 29°c
חיפה 29°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 33°c
אשדוד 29°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 29°c
באר שבע 29°c
חיפה 29°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 33°c
אשדוד 29°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

דיווח: שליח ארה"ב לגרעין האיראני נפגש עם שגריר איראן

רוב מאלי, האחראי על מו"מ הגרעין בממשל האמריקני, נפגש מספר פעמים עם שגריר איראן באו"ם. במחלקת המדינה לא הכחישו והגיבו: "יש לנו דרכים להעביר מסרים לאיראן. אנחנו לא מתכוונים לפרט אותן". לפחות שלוש פגישות נערכו בחודשיים האחרונים

דיווח: שליח ארה"ב לגרעין האיראני נפגש עם שגריר איראן
הצתת דגלי ארה"ב וישראל ביום שישי צילום: Iran international

השליח האמריקני רוב מאלי לאיראן נפגש עם שגריר איראן באו"ם, כך מדווח ערוץ הטלוויזיה Iran international. על פי הדיווח השליח האמריקני רוב מאלי קיים לאחרונה פגישות בניו יורק עם שגריר איראן באו"ם.

בתגובה לשאלה האם ארה"ב מאשרת את הפרסום, מחלקת המדינה אישרה כי מסרים מועברים לרפובליקה האסלאמית של איראן, למרות שהסכם הגרעין, "לא נמצא על הפרק".

בתגובה לשאלה לגבי הפגישה, ב-17 בינואר, אמר דובר מחלקת המדינה, נד פרייס לערוץ, "יש לנו את האמצעים להעביר מסרים ספציפיים לאיראן כאשר זה האינטרס של אמריקה לעשות זאת". על פי הדיווח, רוברט מאלי נפגש עם שגריר איראן באו"ם בניו יורק, סעיד אירוואני, "לפחות שלוש פעמים בחודשיים האחרונים".

"אבל אנחנו לא מתכוונים להיכנס לפרטים על האופן בו אנו מעבירים את המסרים הללו, אלא לומר שאנו עושים זאת בתיאום הדוק עם בעלי ברית ושותפים".

בתגובה נוספת ממחלקת המדינה נאמר: "כפי שאמרנו, יש לנו את האמצעים להעביר הודעות לאיראן כאשר זה האינטרס שלנו לעשות זאת".

בתוך כך משלחת איראן לאו"ם הודיעה כי "שגריר איראן לאו"ם נפגש עם אישים שונים אך לא ניהלנו מו"מ עם האמריקנים". אך בערוץ הטלוויזיה Iran international מדווחים, כי גם כאן לכאורה אין הכחשה כיוון שהם טענו שלא היה מו"מ - ולא שלא הייתה פגישה.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום