מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 25°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 32°c
אשדוד 24°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 25°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 32°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

היועמ"שית במכתב לראה"מ נתניהו: עליך לפטר את השר דרעי

ברקע הניסיונות למציאת פתרון לפלונטר שנוצר בעקבות פסיקת בג"ץ, היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, במכתב לראש הממשלה נתניהו: "עליך לפטר את יו"ר ש"ס מכל תפקידיו בממשלה | בהרב מיארה קוראת לראש הממשלה למנות בהקדם שרים במשרדים שהתפנו

היועמ"שית במכתב לראה"מ נתניהו: עליך לפטר את השר דרעי
נתניהו דרעי ולוין צילום: Yonatan Sindel/Flash90

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה שיגרה מכתב לראש הממשלה נתניהו, ובו היא מבהירה לו כי עליו לפטר את יו"ר ש"ס אריה דרעי מכל תפקידיו בממשלה, זאת בשל פסק הדין שנתן בג"ץ בעניינו.

"על פי פסק הדין שניתן בהליך שבנדון", כותבת היועמ"שית לנתניהו, "חבר הכנסת דרעי אינו יכול להמשיך לכהן כשר בממשלת ישראל. אשר על כן, עליך לפעול בהתאם לפסק הדין ולהעביר אותו מתפקידיו בממשלה".

בהרב מיארה מוסיפה במכתבה כי מאחר ונתניהו לא יכול לכהן כשר בשל כתבי האישום שהוגשו נגדו, עליו למנות בהקדם שרים בתיקי הבריאות והפנים, בהם מכהן יו"ר ש"ס.

אתמול, נזכיר, פסל בית המשפט העליון את מינויו של יו"ר ש"ס, מלכהן כשר בממשלה. זאת, שלושה שבועות בלבד לאחר שהורכבה. ההחלטה התקבלה ברוב של עשרה שופטים מתוך 11 שדנו בעתירות נגד דרעי.

בהחלטתם קבעו השופטים כי "המינוי לוקה בחוסר סבירות קיצוני, ומשכך על ראש הממשלה להעביר את דרעי מתפקידו". זאת, נכתב, "בין היתר, בשל צבר הרשעותיו הפליליות, הכולל גם הרשעה בעבירות מס מחודש פברואר 2022, על פי הודאתו של דרעי במסגרת הסדר טיעון".

עוד טענו רוב השופטים כי הפסילה היא "בשל המצג שהציג דרעי בפני בית משפט השלום שגזר את דינו בעבירות אלה, לפיו הוא פורש מהחיים הפוליטיים, והתנהלותו לאחר מכן".

חלק משופטי ההרכב סברו כי לנוכח המצג האמור, שהשפיע על תוצאותיו של ההליך הפלילי בעניין עבירות המס, דרעי מנוע מלכהן כשר בהתאם לכללים של השתק ומניעות הנגזרים מעקרונות של הגינות ויושר. השופט אלרון, בדעת יחיד, סבר כי "יש להותיר את מינויו של השר דרעי על כנו, אך כי על ראש הממשלה לפנות ליו"ר ועדת הבחירות כדי שיקבע אם יש בעבירות המס שבהן הורשע דרעי משום קלון".

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת חיות, תקפה במסגרת פסק הדין את דרעי בטענה שהציג מצג שווא, כביכול פורש מהחיים הפוליטיים. "המצג שהוצג על ידי דרעי במהלך הדיון בפני בית משפט השלום בדבר פרישתו מהחיים הציבוריים והתנערותו ממצג זה לאחר מכן – כמו גם ההתחמקות מהכרעה בשאלת הקלון – מעוררים קושי של ממש באשר לכהונתו של דרעי בתפקיד שר".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום