מבזקים +
תל אביב 29°c
באר שבע 29°c
חיפה 29°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 33°c
אשדוד 29°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 29°c
באר שבע 29°c
חיפה 29°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 33°c
אשדוד 29°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הירדנים טוענים: נמנעה כניסת השגריר להר הבית

בירדן דיווחו כי כוחות המשטרה מנעו משגריר ירדן בישראל להיכנס למסגד אל-אקצא בטענה כי הוא צריך לקבל אישור מראש לשם קיום הביקור. מטעם משטרת ירושלים נמסר: "השגריר הגיע ללא כל תיאום מראש עם המשטרה. שוטר שהבחין בהם לא זיהה את האישיות"

הירדנים טוענים: נמנעה כניסת השגריר להר הבית
שגריר ירדן עוזב את ההר בליווי שוטרים צילום: צילום מסך

הערוץ הירדני "א-רויה", דיווח היום (שלישי) כי כוחות המשטרה באזור הר הבית מנעו משגריר ירדן בישראל, ר'סאן אל-מג'אלי, להיכנס למסגד אל-אקצא. כתב הערוץ דיווח כי הכוחות ביקשו מהשגריר לעזוב את המקום ואמרו לו שעליו לקבל אישור מראש כדי לקיים את הביקור, כך דווח ב'כאן חדשות'. מסתבר כי השגריר לא עדכן את המשטרה על כוונתו להגיע לביקור במסגד. כניסת דיפלומטים ובעלי תפקידים בהם חברי כנסת להר הבית, דורשת תיאום מראש עם המשטרה. במשטרה עדיין מתחקרים את האירוע.

אך על פי המשטרה הדיווח הירדני שגוי. מהמשטרה נמסר: "לפני זמן קצר, הגיע מנהל הווקף הירדני יחד עם שגריר ירדן בישראל להר הבית ללא כל תיאום מראש עם המשטרה. שוטר שהבחין בהם ולא זיהה את האישיות או הכיר את הביקור הצפוי, עדכן את מפקדו, המתין לקבלת הנחיות, ולצורך כך השהה כניסתם לזמן קצר מאוד לשטח הר הבית".

מהמשטרה נמסר: "בניגוד לפרסומים שגויים, לא נמנעה כניסתו של השגריר אלא הוא זה שהחליט בשלב מסויים לעזוב את המקום מיוזמתו, בהליך עדכון של השוטר את מפקדו וקבלת הנחיות מתאימות. לו היה ממתין מספר שניות נוספות היה נכנס פנימה לשטח הר הבית". עוד נמסר ממשטרת ירושלים: "הליך תיאום מקדים עם המשטרה כמקובל - היה מונע כל עיכוב בכניסת השגריר להר הבית, וצר לנו על פרסומים כוזבים ביחס למקרה זה".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום