מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 25°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 28°c
אשדוד 26°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 25°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 28°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

"רוב בעם": אז מי קיבל יותר קולות בבחירות

יש שאומרים כי המחאה השבועית בתל אביב נובעת מאי קבלת תוצאות הבחירות וערעור הלגיטימציה של הממשלה והקואליציה שבחר רוב העם. יש מי בשמאל שטוענים כי העם הצביע יותר למפלגות שמאל-מרכז-ערבים 

"רוב בעם": אז מי קיבל יותר קולות בבחירות
מחאת השמאל בכיכר הבימה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עיתונאי 'הארץ' אורי משגב טען כי גוש האופוזיציה קיבל בפועל יותר קולות מגוש הקואליציה שבראשות בנימין נתניהו כשהוא מחשב גם את 'חד"ש תע"ל' שעברה עם 5 מנדטים, וגם את 'מרצ' ובל"ד שלא עברו את אחוז החסימה ונותרו מחוץ לכנסת. כשגם ראשי האופוזיציה יאיר לפיד ובני גנץ מתנערים מבל"ד כמפלגה שהינה חלק מהגוש.

משגב כתב בחשבון הטוויטר שלו: "בעקבות הפגנות הענק וההתנגדות להרס מערכת המשפט, דף המסרים של הנאשם וסייעניו מדבר על "תוצאות הבחירות" ו"רוב בעם". ובכן. גוש נתניהו קיבל 2,304,964 קולות. הגוש שהתנגד לנתניהו קיבל 2,331,188 קולות. גוש נתניהו פחות קולות ממתנגדיו, ופחות ממחצית קולות המצביעים בכלל. נסו מסר אחר מחר".

הציוץ פתח שיח בתגובות רבות בטוויטר כשאחד המגיבים ציין למשגב: "תשמע. שליש אמת גרועה משקר. אתה לא יכול להכליל את בל"ד ומרצ שלא עברו את אחוז החסימה בגוש מתנגדי נתניהו, ולא להוסיף במקביל את הבית היהודי בגוש נתניהו. גוש נתניהו (כולל הבית היהודי): 2,361,739 מצביעים.
גוש לא נתניהו (כולל מרצ ובל"ד): 2,331,778 מצביעים. הפרש: 29,961 קולות".

אותו מגיב חישב גם הוא כמו שעשה משגב, מפלגת ימין שלא עברה את אחוז החסימה וזו 'הבית היהודי' של איילת שקד שקיבלה 56,577 קולות ולא עברה את אחוז החסימה ובכך בעצם גוש הימין קיבל יותר קולות. 

בפועל יש בכנסת רוב של 64 מנדטים לקואליציה, לעומת 56 לגוש האופוזיציה שמונה גם את השמאל-ערבים, כשראשיה לפיד, גנץ, סער וליברמן מחרימים לחלוטין את מפלגת חד"ש תע"ל על חמשת ח"כיה מכל שיתוף פעולה והם אינם נוכחים בישיבות התיאום של ראשי המפלגות. כך שהם כחטיבה נפרדת ואינם נספרים בגוש.

לצד זאת יצוין כי מפלגת 'ישראל ביתנו' בראשות אביגדור ליברמן שמונה 6 מנדטים בכנסת אינה חלק מהמחאה בכיכר הבימה, כמו גם חברי סיעתו של ח"כ גדעון סער שחבר לבני גנץ בבחירות האחרונות - שניהם חלק מהאופוזיציה. כך שהמחאה עובדתית אינה מייצגת את כל האופוזיציה.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום