קרב בוועדת התרופות: החיסון נגד החיידק ייכנס?

וועדת סל התרופות תכריע ביממה הקרובה אילו תרופות ייכנסו לתקציב הסל, שימומן על ידי המדינה, וארגוני רופאי הילדים מפעילים לחץ כדי שהחיסון נגד החיידק האלים יחלל ברשימה

מאיר שלם | בריאות 15.1.2023 | 22:43

אילוסטרציה | צילום: unsplash

בוועדת סל התרופות נערכת בימים אלו המרתון האחרון לקראת סגירת התרופות שיכללו בסל, ולמעשה יקבלו מימון מהמדינה. בוועדה נערכת קרב על כניסה של חיסון נגד חיידק אלים. כך דווח ב'כאן חדשות'.

בעקבות הגידול בתקציב של סל התרופות, 550 מיליון יחד עם תוספת חדשה של 100 מיליון לעוד חצי שנה, ארגוני הרופאים פונים לוועדה כדי לבקש ממנה להכניס טכנולוגיות מאוד קריטיות לילדים.

הרופאים מבקשים בעיקר להכניס את הטכנולוגיה של החיסון לחיידק האלים, שמנסים להכניס אותו מ-2019 ולא מצליחים. ד"ר שמעון ברק כתב בפנייה לשר הבריאות כי "חובה עלינו למנוע את כשרות המקרים המצערים של הילדים שקיפחו את חייהם".

יו"ר איגוד רופא הילדים, פרופ' צחי גרוסמן, קורא לתת את החיסון הזה לכל הילדים. איגוד רופא הילדים קורא ואומר לפחות לתת את החיסון לשכנות סוציו-אקונומיות נמוכות, כי השכבות המבוססות יותר יכולות לקנות את זה.

בוועדת סל התרופות הדיון עורר ממש סערה במהלך היום, כי יש כאמור מי שחושבים שצריך לתת את החיסון לכולם. עד מחר בערב בוועדת הסל צריכים לגבש את הרשימה הסופית.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום