מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 23°c
ירושלים 20°c
בית שמש 20°c
בני ברק 27°c
אשדוד 23°c
י"ג תשרי התשפ"ה | 15.10.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 23°c
ירושלים 20°c
בית שמש 20°c
בני ברק 27°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

התעלם מהביקורת: עימות בין סמוטריץ' לרמטכ"ל כוכבי: "מסע הפחדה"

הרמטכ"ל היוצא העביר ביקורת על הכוונה של הקואליציה החדשה למנות רב צבאי דרך הרב הראשי הספרדי: "זה כמו להזריק רעל". סמוטריץ' המשיך את הקו נגדו, אך התעלם מהביקורת: "הכנה לכניסתו למגרש הפוליטי". בני גנץ תקף את סמוטריץ' בחזרה: "קורא לכלל בכירי המערכת להמשיך ולהשמיע את קולם"

התעלם מהביקורת: עימות בין סמוטריץ' לרמטכ"ל כוכבי: "מסע הפחדה"
סמוטריץ' מגיע לשיחת המו"מ עם נתניהו צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שר האוצר, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', המשיך היום (שישי) את המתקפה שלו נגד הרמטכ"ל היוצא אביב כוכבי. הוא האשים אותו בחריפות, אך בחר להתעלם מהביקורת.

כוכבי אמר בראיון ל'ישראל היום' כי הוא מתנגד לכוונה של הקואליציה למנות את הרב הצבאי הראשי דרך הרב הראשי, ולא דרך הרמטכ"ל כמקובל. "אני לא רואה מציאות כזאת מתקיימת. לפי הוראות הפיקוד העליון, שהן חוק שחתום עליו שר הביטחון, הרמטכ"ל ממנה אלופי משנה ומעלה, כולל אלופים".

"הרמטכ"ל ממנה אלופי משנה ומעלה, כולל אלופים. אסור שזה ישתנה, כי הדבק שמחזיק צבא זה האמון בין חיילים למפקדים ובין מפקדים למפקדים בשרשרת הפיקוד. חלק גדול מהאמון הזה נובע מהעובדה שאתה מקבל החלטות באופן מקצועי וענייני בלבד בלי שום שיקול זר, ודאי שלא שיקול פוליטי".

הוא המשיך, "ברגע שיהיה מינוי שהוא חיצוני לשרשרת הפיקוד, הוא מייד יהיה נגוע בשיקול זר ומייד ימוטט את העיקרון של האמון. זה כמו להזריק רעל לתוך העץ הזה שנקרא צבא הגנה לישראל. ולכן אסור בתכלית האיסור שיהיה מינוי כזה".

סמוטריץ' בחר להתעלם מהביקורת על הדרך למינוי הרב הצבאי, וכתב משום מה דווקא על העברת המינהל האזרחי לידיו. "‏אם כוכבי היה מבקש להבין ולא רק לתקוף בפופוליזם כהכנה לכניסתו למגרש הפוליטי הוא היה מדבר איתי ומבין שהמטרה היא לא לפגוע בשרשרת הפיקוד של צה"ל אלא להוציא את המנהל האזרחי מצה"ל ולאזרח אותו".

הוא תקף בחריפות את הרמטכ"ל: "כוכבי התבלבל ושכח שישראל היא מדינה שיש לה צבא ולא צבא שיש לו מדינה. האחריות על מתפ"ש והמנהא"ז הועברה אלי בחוק ואני משוכנע שמחליפו ויתר מפקדי צה"ל יפעלו בהתאם לחוק".

שר הביטחון לשעבר, בני גנץ, הגיב למתקפה של סמוטריץ': "מסע ההפחדה וההשתקה מול בכירי מערכת הביטחון והדרגים המקצועיים יפגע בביטחון, לא פחות מפיצול הסמכויות ההרסני ביהודה ושומרון מטעמים פוליטיים".

"‏אני קורא לכלל בכירי המערכת להמשיך ולהשמיע את קולם, באופן ממלכתי ומקצועי. על נתניהו וגלנט לגבות את הרמטכ"ל ולגנות את המתקפה הפוליטית עליו מיד".

בחדרי חרדים

 צבע אדום

art