מבזקים +
תל אביב 29°c
באר שבע 29°c
חיפה 29°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 29°c
אשדוד 29°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 29°c
באר שבע 29°c
חיפה 29°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 29°c
אשדוד 29°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

דגן לאיחוד האירופי: "בגלל הכסף שלכם משתלם להיות טרוריסטים"

בכינוס מיוחד שהתקיים באיחוד האירופי במלאות שנתיים לרצח אסתר הורגן, ראש המועצה האזורית שומרון חשף כי הרוצח של אסתר מקבל משכורת מהרשות הפלסטינית המהווה פי ממשכורת של מורה. בנימין אלמנה של אסתר פנה לחברי הפרלמנט: "רוב חברי הפרלמנט האירופי הם פרו פלסטינים באופן עיוור, צריך לבוא לראות את המציאות בעיניים"

דגן לאיחוד האירופי: "בגלל הכסף שלכם משתלם להיות טרוריסטים"
יוסי דגן באיחוד האירופי צילום: טוני דה סילבה

המלחמה כנגד העברת הכספים של האיחוד האירופי לרשות הפלסטינית ולמחבלים בכלא הישראלי עולה מדרגה. כחלק מהמאבק של מועצה אזורית שומרון כנגד העברת כספים למחבלים בכלא הישראלי, וכחלק מפעילות ההסברה הנרחבת שמקיימת מועצת שומרון ברחבי העולם, יזם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן כנס בפרלמנט האירופי בנושא דרישה לעצירת העברת כספים מהאיחוד האירופי לרשות הפלסטינית ולמחבלים בכלא הישראלי.

ראש המועצה דגן ביקש להציג את הצד האחר של הסיפור הישראלי-פלסטיני, הצד שמודר בדיוני הפרלמנט האירופי. דגן הציג בפני חברי הפרלמנט את הנעשה בכספי המיסים של אזרחי האיחוד, שבפועל מופנים לטרור במקום לחינוך כמצופה. דגן תיאר איך המחבל שרצח באכזריות את אסתר הי"ד, זוכה למשכורת מהרשות הפלסטינית, משכורת הגבוהה פי 8 ממשכורת של מורה ברשות. עוד הוא תיאר כי דווקא המועצה שבאחריותו היא סיפור הצלחה של דו קיום, בהם ערבים ויהודים עובדים זה לצד זה בתעשייה מקומית. דגן דרש לעצור את מדיניות החרמות נגד ישראל ולפעול למען המאבק בטרור ביהודה ושומרון.

נאומו המלא של יוסי דגן:

"אתם כולכם שותפים אמיתיים של ישראל העם היהודי בשומרון וכולכם לוקחים חלק פעיל במהלך חשוב וצדק היסטורי. התכנסנו כאן היום כדי לציין את זכרה של אסתר הורגן במלאת שנתיים להירצחה. אסתר, תושבת קהילת טל משנה בשומרון וכן גם אזרחית צרפת והאיחוד. אסתר נרצחה באכזריות ובברוטליות כשיצאה לפעילות ספורט ביער שליד ביתה.

התאספנו כאן היום בכדי להיות יחד עם בני משפחתה כדי לכאוב את הטרגדיה והאבדן ולזכור אותה. פעולות הטרור פוגעות באופן יום יומי במשפחות, בילדים בנשים וגברים שמתמודדים עם הצער וחסרון אהובם. כספי משלמי המיסים כאן באירופה מועברים לרשות הפלסטינית ועוזרים באופן ישיר במימון הרוצחים הנתעבים ובפעולות הטרור שלהם.

מוחמד כבהא הוא טרוריסט פלסטיני שרצח באכזריות את אסתר עם אבן, וכעת הוא יושב בכלא הישראלי. הרשות הפלסטינית משלמת לו משכורת גבוהה מידי חודש, פי שמונה ממשכורת של מורה פלסטיני. גברותיי ורבותי, את זה עושים עם כסף המיסים שלכם. בקונגרס האמריקאי יש חוק נגד מימון טרור, וגם כאן זקוקים לחוקים כאלה.

בבניין הזה לרוב נשמע רק צד אחד של הסיפור, לפעמים מגיעים לכאן ומספרים חלק מהסיפור הישראלי אבל אף פעם לא נשמע פה סיפורם של תושבי השומרון האמיצים. אנחנו כאן כדי לתת לעולם הזדמנות לשמוע את הסיפור שמעולם לא סופר. אנחנו נילחם למען זכויות אדם בסיסיות. זכויות שנמנעות כל יום מ-500,000 יהודים הגרים בשומרון כגון: לבנות בתי ספר וגנים, סחר חפשי ללא תיוג או סימון מוצרים, להיות זכאים לשירותי בריאות נורמליים, מבני תשתית הנדרשים המקרים של גידול באוכלוסיה ללא התערבות עולמית מיותרת או הגבלות.

אבל מעל הכל - נמנעת הזכות הבסיסית לבנות ולגור בלב הארץ של מולדתנו. השומרון הוא 12% משטחה של מדינת ישראל. במועצה האזורית שומרון יש לנו 36 ישובים וקהילות. יש לנו אזורי תעשיה, חקלאות ונופים. אבל אל לנו לשכוח שהשומרון היא ארץ התנ"ך. האדמה הזו עומדת בבסיסו של העם היהודי. רוב האירועים בתנ"ך התרחשו בשומרון. שומרון היא לב ליבה של ארץ ישראל ואנחנו בונים אותה יום אחרי יום.

מהירדן לתל אביב רוחבה של ישראל הוא רק 70 קילומטרים, מתוכם השומרון רוחבו 55 קילומטרים. זה אומר שפוליטיקאים שרוצים למסור את השומרון למעשה משאירים את מדינת ישראל ברוחב של 15 קילומטרים מצד לצד בלבד, שזה כמו המרחק משדה התעופה בבריסל למרכזה של העיר. זה מגוחך ולא יהיה אפשר להגן על זה.

אלו לא ימים קלים למדינת ישראל. אפשר לומר את אותו הדבר גם על אירופה. כולנו סובלים מטרור. רק השבוע, אנחנו זוכרים בכאב את המתקפה הנוראית שקרתה בבריסל בה נהרגו יותר מ-30 אנשים. אנחנו נלחמים במלחמה חדשה- מלחמת השקרים, החרם והדה לגיטימציה. מטרות ה-BDS הן לחבל באי האמיתי היחיד שמתנהל בדו קיום ובשלום במזרח התיכון. מעבידים במועצה האזורית שלי מייצרים אלפי מקומות העבודה לעובדים יהודים וערבים. אנחנו עושים את מה שהרשות הפלסטינית לא עושה. ה-BDS לא מרוצה שהיהודים והערבים עובדים יחד ומנהלים בשלום ובדו קיום יום אחרי יום. הם לא מרוצים שמעבידים יהודיים נותנים עבודה לפלסטינים. אולי הם מעדיפים לתת את האפשרות הזו לחמאס.

אבל למרות כל זאת הרשו לי להבטיח לכם שאנחנו מנצחים. אחרי החרם, הדה לגיטימציה והתקפות הטרור אנחנו עדיין גדלים ב-8% כל שנה.אנחנו מנצחים בגלל שאנחנו מאמינים! ובגלל שאנחנו בונים את ליבה של ישראל. אנחנו חזקים. אתם חזקים. ואני יודע שאחרי היום ההיסטורי הזה שיחד נהיה חזקים אף יותר, למען הצדק.

לאחר דגן הוסיף דברים בנימין הורגן אלמנה של אסתר, ופנה לחברי הפרלמנט במסר המחזק את דברי ראש המועצה האזורית שומרון: "אסתר הייתה אמנית תראפיסטית, אסתר אהבה את הטבע ספורט טיולים וכמובן את משפחתה. לפני שנתיים בדיוק אסתר יצאה לטיול, ומעולם לא חזרה. הודיעו לנו שגופתה נמצאה ויוסי (דגן) עשה את המעשה הקשה, הגיע אלי הביתה, ואמר לי שגופתה נמצאה. זה היה שוק. מאז עבדנו קשה לשרוד את זה. לרשות הפלסטינית יש חוק שאומר שאם אתה נמצא בכלא הישראלי בשל רצח יהודי אתה תקבל משכורת מהרשות הפלסטינית, שמתוקצב גם על ידי האיחוד האירופי. אני יודע שרוב חברי הפרלמנט האירופי הם פרו פלסטינים באופן עיוור, צריך לבוא לראות את המציאות בעיניים. כי ישראלים ופלסטינים חיים יחד עובדים יחד, בדרכי שלום. חלק מהם עושים את ההפך ולמרבה הצער אלו המנהיגים של הרשות הפלסטינית".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום