מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 25°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 32°c
אשדוד 24°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 25°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 32°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

על רקע דרישות השר: מארגני המחאה נועדו עם המפכ"ל

המפכ"ל קובי שבתאי נועד עם ראשי המחאה נגד הממשלה, לקראת ההפגנה הגדולה שתיערך במוצאי השבת בתל אביב | "השניים הזהירו את המפכ"ל מפני התבטאויותיו של השר לביטחון לאומי העלולות לחלחל מטה", נמסר בתום הפגישה | עוד ביקשו מהמפכ"ל להתנער מדבריו של השוטר לשעבר, ח"כ אלמוג כהן, שקרא לאסור באזיקים את ראשי האופוזיציה וקראו לו לדאוג שהמשטרה תשמור על חופש הביטוי וחופש המחאה

על רקע דרישות השר: מארגני המחאה נועדו עם המפכ"ל
הפגנה בתל אביב צילום: רחפן, יאיר פלטי

מובילי ההפגנה הגדולה במוצאי שבת נגד רפורמות הממשלה החדשה, עו"ד ד"ר אליעד שרגא ושר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון, נועדו הבוקר (רביעי) עם מפכ"ל המשטרה, רנ"צ קובי שבתאי ומפקד מחוז תל אביב, ניצב עמי אשד. זאת, על רקע דרישתו של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, לעשות שימוש במכת"זית גם בהפגנות השמאל בתל אביב, כפי שנעשה בהפגנות החרדים ופעילי הימין בירושלים.

לפי המארגנים, הפגישה נערכה ברוח טובה, וראשי ארגוני המחאה מצאו אוזן קשבת אצל המפכ"ל. "אליעד שרגא ומשה יעלון עמדו בפגישתם עם המפכ"ל על כך שבהתאם לערכי היסוד העומדים בבסיס פעילות המשטרה עליה לפעול בראש ובראשונה בכדי לאפשר ולהגן על הזכות להפגין ועל החופש למחות, וכי על המשטרה לעשות את כלל המאמצים בכדי שזכויות אלה לא תיפגענה", נמסר מהתנועה לאיכות השלטון.

השניים, כך נטען, "הזהירו את המפכ"ל מפני התבטאויותיו של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, העלולות לחלחל מטה, והביעו את חששם מאלימות השוטרים בשטח כלפי המפגינים. בנוסף, ביקשו מהמפכ"ל להתנער מדבריו של השוטר לשעבר ח"כ אלמוג כהן, שקרא לאסור באזיקים את ראשי האופוזיציה". בסיום הפגישה הבהירו מארגני המחאה כי המפכ"ל ומפקד המחוז הבטיחו שהמשטרה תשמור על חופש הביטוי וחופש המחאה, והשוטרים יכילו את אירועי המחאה וההפגנות.

אתמול אחר הצהריים, נזכיר, התקיימה ישיבה בראשות השר לביטחון לאומי, ובהשתתפות המפכ"ל ובכירי משטרת ישראל. בעניין המחאות, ביקש השר לביטחון לאומי לוודא ששוטרי משטרת ישראל לא יפגעו ולא יוכו, ומשטרת ישראל הבהירה כי היא תיערך באופן שיאפשר מימוש חופש הביטוי ומחאות במסגרת הדין, אך לא תתאפשר פגיעה בשוטרים. עוד הובהר, כי ככל שבמהלך המחאות יתקיימו הפרות חוק או הפרות סדר תפעל המשטרה במסגרת סמכויותיה על פי כל דין, והמשטרה לא תגלה סבלנות ביחס לתופעות של פגיעה בשוטרים ולא תאפשר הסתה פרועה, ובפרט כזו שעושה שימוש בסמלי נאציזם.

 

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום