מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 23°c
ירושלים 20°c
בית שמש 20°c
בני ברק 27°c
אשדוד 23°c
י"ג תשרי התשפ"ה | 15.10.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 23°c
ירושלים 20°c
בית שמש 20°c
בני ברק 27°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

גאווה לאומית: כמעט מחצית מהישראלים מתנדבים

מנתוני המועצה הישראלית להתנדבות והמכון לחקר החברה האזרחית והפילנתרופיה באוניברסיטה העברית לשנת 2022, עולה כי בשנה החולפת 42.5% מהישראלים התנדבו, היו מעורבים חברתית או אקטיביסטים | ישראל נמצאת בין המובילות בשיעורי ההתנדבות בהשוואה למדינות המפותחות בעולם

גאווה לאומית: כמעט מחצית מהישראלים מתנדבים
אילוסטרציה צילום: פלאש 90

יותר מארבעה מכל עשרה ישראלים מתנדב: ע"פ הסקר שנערך בסיוע משרד הרווחה והביטחון החברתי, והוגש אמש (שני) לנשיא המדינה, יצחק הרצוג ורעייתו, עולה כי בשנה החולפת 42.5% מהישראלים התנדבו, היו מעורבים חברתית או אקטיביסטים.

בסקר, שנערך ע"י המועצה הישראלית להתנדבות והמכון לחקר החברה האזרחית והפילנתרופיה באוניברסיטה העברית, השתתפו 503 משיבים בגילאי 18 ומעלה.

נתוני הסקר מראים כי רוב הישראלים יבחרו להתנדב בתחום הרווחה אחר כך בחינוך, בריאות, סביבה, דת ושינוי חברתי. 

ישראל נמצאת בין המובילות בשיעורי ההתנדבות בהשוואה למדינות המפותחות בעולם לצד קנדה, בריטניה, אוסטרליה, ניו-זילנד, שוויץ, הולנד, נורבגיה, וארה"ב.

לאחר קבלת תוצאות הסקר הדגיש הנשיא יצחק הרצוג: "היום, אולי יותר מתמיד, מוטל עלינו להגביר את המעורבות החברתית, לראות בה ערך מוסף הכרחי ולבחור באחדות. לבחור לראות את המחבר והמקרב, ולא את המפלג והמפריד." הנשיא הוסיף והודה למתנדבים על פועלם. "המתנדבים הם הגיבורות והגיבורים שלנו, אנשים מופלאים שעושים לילות כימים למען העם והחברה הישראלית. אני רוצה להודות לכם – בשם כל עם ישראל, על עשייתכם החשובה, למען החוסן שלנו".

 

 

בחדרי חרדים

 צבע אדום

art