מבזקים +
תל אביב 29°c
באר שבע 29°c
חיפה 29°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 33°c
אשדוד 29°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 29°c
באר שבע 29°c
חיפה 29°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 33°c
אשדוד 29°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

כך משתמשים הרוסים בילדים כקלף מיקוח

רוסיה הציעה לילדים אוקראינים להגיע למחנות קיץ לילדים באזורים הכבושים באוקראינה בחינם, אך כעת מסרבת לאפשר להם לחזור למשפחותיהם. הורים רשאים לאסוף את ילדיהם באופן אישי, אך הדבר ידרוש חציית מחסומים רבים

כך משתמשים הרוסים בילדים כקלף מיקוח
המלחמה באוקראינה: אילוסטרציה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין משתמש בילדים אוקראינים שהגיעו למחנה קיץ בחצי האי קרים, כבני ערובה כדי להשתמש בהם כקלפי מיקוח. רוסיה אומרת שהיא לא תחזיר את הילדים בגלל הקרבות באזורים, אם כי רבים חוששים שהקרמלין מחפש להשתמש בילדים כקלף מיקוח, וכעת מסרבת לאפשר להם לחזור למשפחותיהם.

הורים רשאים לאסוף את ילדיהם באופן אישי, אך הדבר ידרוש חציית מחסומים בקו החזית או נסיעה לרוסיה דרך המדינות הבלטיות. אישה אחת בשם נדיה סיפרה לעיתון ה'גארדיאן' הבריטי, כי בנה בן ה-14 היה תקוע במחנה במשך יותר מחודשיים, לאחר שהגיע לשם באוקטובר האחרון, שם היה אמור לשהות רק שבועיים.

נדיה קיבלה סדרת הודעות מאדם המתיימר להיות מנהיג המחנה, שם נכתב כי בנה לא יוכל לחזור לעיר הולדתו חרסון שבאוקראינה מכיוון שהוא מחזיק ב"דעות פרו-אוקראיניות". אך במקור נאמר לה שבנה לא יכול לחזור בגלל "סיבות בטיחות".

מנהיג המחנה גם שלח לה הודעה קולית: "את ברוסיה. את לא צריכה לעשות סוגים שונים של שטויות מוזרות". דמיטרו לובינץ, נציב זכויות האדם של אוקראינה, אמר כי הטקטיקות האחרונות היו חלק מ"רצח העם" של מוסקבה נגד אוקראינה וכי אין לה אינטרס לאפשר לילדים לחזור הביתה בשלום.

בתיעודים ממחנות הקיץ שפורסמו ברשתות החברתיות, נראים ילדים אוקראינים שרים את ההמנון הרוסי ואפילו שירים מהתקופה הקומוניסטית. ההערכה היא שיש כמעט 5,000 ילדים עקורים שנותרו במחנות הקיץ בחצי האי קרים.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום