מבזקים +
תל אביב 29°c
באר שבע 29°c
חיפה 29°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 29°c
אשדוד 29°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 29°c
באר שבע 29°c
חיפה 29°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 29°c
אשדוד 29°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

צפו: מטוס סיני בטווח של 6 מטרים ממטוס אמריקאי

תיעוד שפרסם צבא ארה"ב מראה תקרית מסוכנת. מטוס קרב J-11 סיני טס מאד קרוב ובצורה מסוכנת למטוס מעקב אמריקאי מעל הים הדרומי של סין. ארה"ב אמרה שהמטוס שלה טס כחוק תוך ביצוע פעולות שגרתיות במרחב האווירי הבינלאומי

צפו: מטוס סיני בטווח של 6 מטרים ממטוס אמריקאי
המטוס הסיני צילום: פיקוד הודו-פסיפיק האמריקאי

מטוס קרב סיני טס בטווח של שישה מטרים (20 רגל) ממטוס מעקב של חיל האוויר האמריקני מעל חוף הים הדרומי של סין, כך מסר דובר צבא ארה"ב בסוף השבוע. "ב-21 בדצמבר, טייס קרב סיני J-11 ביצע תמרון לא בטוח במהלך יירוט מטוס RC-135 של חיל האוויר האמריקני", כך לפי פיקוד הודו-פסיפיק האמריקאי, שפרסם גם קטע וידאו של התקרית.

 

בתיעוד ההיתקלות נראה מטוס הקרב הסיני טס במרחק של כמה מטרים מהמטוס מעקב הגדול בהרבה ממנו, תמרון שלדברי ארה"ב אילץ את הטייס שלו לנקוט באמצעים "חמקניים" כדי למנוע התנגשות. ארה"ב אמרה שהמטוס שלה טס כחוק תוך ביצוע פעולות שגרתיות במרחב האווירי הבינלאומי.

"הכוח של ארה"ב באזור הודו-פסיפיק חופשי ופתוח ונמשיך לטוס בו, להפליג ולפעול בים ובמרחב האווירי הבינלאומי תוך התחשבות נאותה בבטיחות של כל כלי השיט והמטוסים לפי החוק הבינלאומי". מסר צבא ארה"ב בהצהרה. "אנו מצפים מכל המדינות באזור הודו-פסיפיק להשתמש במרחב האווירי הבינלאומי בבטחה ובהתאם לחוק הבינלאומי", נכתב בהודעה.

יממה לאחר הכמעט היתקלות, אמרו גורמים אמריקאים לתקשורת האמריקאית כי הם עוקבים "קרוב" אחר הפעילות הצבאית של סין באזור. "אנו ממשיכים להתנגד לכל לחץ צבאי או כפייה נגד בעלות בריתנו ושותפינו באזור", מסר פיקוד הודו-פסיפיק האמריקאי בהצהרה נפרדת.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום