מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 25°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 35°c
אשדוד 25°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 25°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 35°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

אוקראינה: טילים נפלו בסמוך לבית יולדות ובית כנסת

הרה"ר לאוקראינה הרב משה אסמן זועק את כאבם של אזרחי אוקראינה | הרב הגיע בסמוך למקום נפילת הטילים בבירה קייב ליד בית הכנסת המרכזי וסיפר על המצב הקשה שהרוסים גורמים לאוקראינים

אוקראינה: טילים נפלו בסמוך לבית יולדות ובית כנסת
ויטלי קליצ'קו ראש עיריית קייב עם הרב אסמן צילום: באדיבות המצלם

הרב משה ראובן אסמן הרב הראשי לאוקראינה הגיע בסמוך למקום נפילת הטילים בבירה קייב וסיפר על המצב הקשה שהרוסים גורמים לאוקראינים. "אני נמצא פה במרכז קייב" אומר הרב, "היום באמצע השבת היו הרבה רקטות במרכז של עיר הבירה של אוקראינה, אנחנו נשארו בבית כנסת ושמענו פיצוצים עזים, עכשיו אני הגעתי לאחד מהמקומות שטיל רוסי פגע בו, אני מול מרכז התרבות הראשי בעיר, כמה מטרים מכאן יש בית יולדות, שהרבה נשים מהקהילה היהודית יולדות כאן, וזה אחד מכמה מקומות שאנחנו שמענו פיצוצים".

 

עוד אמר הרב אסמן: "בעזרת השם הקדוש ברוך הוא יעזור ואנחנו נגמור עם הפושעים הרוסים שהם תוקפים אזרחים חפים מפשע, אנחנו חזקים ומתפללים להשם".

הרב אסמן התייחס להימנעות של אוקראינה בהצבעה נגד ישראל באו"ם הבוקר: "אנו שמחים שהמאמצים הרבים שהשקענו בהידוק היחסים נושאים פירות, לאחר שבפעמים קודמות אוקראינה הצביעה נגד ישראל. היום אוקראינה נמנעה, וכולנו תקווה שבפעם הבאה היא אף תתמוך ותצביע בעד ישראל. אני מברך את ידידי הנשיא זלנסקי על הנחייתו הצודקת. אנו תקווה ותפילה כי היא מבשרת על פתיחת דף חדש ביחסי שתי המדינות, ובעיקר נוכח חילופי השלטון בישראל".

עוד אמר הרב: "ידידי ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, עמו נפגשתי מספר פעמים בעת האחרונה, הדגיש בפניי את מחויבותו ליהודי אוקראינה הסובלים כעת ושרויים במצב הומניטרי קשה ביותר. השינוי המבורך שהחל היום, מבשר על עידן חדש שייטיב עם העם באוקראינה והקהילה היהודית".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום