מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 25°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 35°c
אשדוד 25°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 25°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 35°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

מטח טילים רוסי נוסף לעבר ערי אוקראינה

כמה אזורים באוקראינה, כולל הבירה קייב היו היום תחת מתקפת טילים רוסית מאסיבית. הרוסים מכוונים לעבר תשתיות חשמל גז ומים. בקייב הופעלו מערכות הגנה אוויריות כדי להדוף את מתקפת הטילים הגדולה

מטח טילים רוסי נוסף לעבר ערי אוקראינה
התקיפה באוקראינה צילום: כוחות החירום האוקראינים

תקיפות אוויריות מצד רוסיה לעבר ערי אוקראינה: אזעקות נשמעו היום (חמישי) ברחבי אוקראינה. מיכאילו פודוליאק, יועצו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, אמר כי רוסיה שיגרה יותר מ-120 טילים.

בבירה קייב הופעלו מערכות הגנה אוויריות כדי להדוף את מתקפת הטילים הגדולה, כך לפי הממשל האזורי. קולות פיצוצים נשמעו בעיר כמה פעמים במהלך היום. ראש עיריית חרקוב, איחור טרחוב, אמר כי פיצוצים רבים התרחשו בעיר השנייה בגודלה באוקראינה. פיצוצים נשמעו גם בעיר לבוב הסמוכה לגבול עם פולין, כך לדברי ראש העיר אנדריי סדובי. שלטונות אוקראינה בכמה אזורים אמרו כי כמה טילים רוסיים יורטו.

מושל מחוז מיקולאיב בדרום אוקראינה, ויטלי קים, אמר כי חמישה טילים הופלו מעל הים השחור. פיקוד צפון של צבא אוקראינה מסר, כי שניים הופלו מעל אזור סומי, הממוקם על הגבול עם רוסיה בצפון מזרח המדינה. המתקפה הנרחבת היא האחרונה בסדרה של תקיפות רוסיות נגד תשתיות חיוניות ברחבי אוקראינה. מוסקבה פתחה במתקפות כאלה על בסיס שבועי מאז אוקטובר, וגרמה להפסקות חשמל נרחבות ולניתוק אספקת המים.

רסיסי טילים רוסיים שהופלו גרמו נזק לשני מבנים פרטיים ברובע דרניצקי בקייב, כך מסרה הנהלת העיר. מתקן תעשייתי ומגרש משחקים בשכונות הממוקמות מעבר לנהר הדנייפר ניזוקו אף הם, כך אמרו גורמים בעירייה. לא דווח על נפגעים.

כשהגל האחרון של התקיפות הרוסיות החל הבוקר, הרשויות באזורי דנייפרו, ואודסה אמרו כי הו כיבו את החשמל כדי למזער את הנזק למתקני תשתית קריטיים אם ייפגעו.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום