שעות להשבעה: בכירי הליכוד נאבקים על ארבעה משרדים אחרונים

ההסכמים מול סיעות הקואליציה העתידית כבר סגורות וחתומות, אך דווקא במפלגת השלטון העניינים עוד לא הבשילו לכדי סיום | כל הפרטים על חלוקת התיקים, השיבוצים והמאוכזבים בליכוד

ארי קלמן | פוליטי 29.12.2022 | 10:16

נתניהו בדרכו לסיעת הליכוד | צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שעות ספורות להשבעת השרים וחלוקת התיקים טרם הגיעה לסיומה, עד השעות הקטנות של הלילה נועד ראש הממשלה הנכנס בנימין נתניהו עם בכירי הליכוד והמשיך את החלוקה.

כעת נותרו לו, ברגע האחרון, קבוצה של חברי כנסת שטרם קיבלו תפקיד ונלחמים כולם על מספר תפקידים מצומצם ובהם תיק החוץ הנחשק. 

עד כה הודיעו בליכוד על חלוקת מרבית התיקים כך: תיק הביטחון יעבור לידי יואב גלנט, תיק התיירות לחיים כץ, תיק החינוך והשר המקשר בין הכנסת לממשלה ליואב קיש, תיק התחבורה למירי רגב, המשפטים ליריב לוין, החקלאות לאבי דיכטר, התקשורת לשלמה קרעי, המדע לאופיר אקוניס, התרבות והספורט למיקי זוהר, איכות הסביבה לעידית סילמן, תפוצות ושיוון חברתי לעמיחי שיקלי, כלכלה לניר ברקת ושרה במשרד ראש הממשלה לגלית דיסטל. 

כעת נותרו רק עוד ארבעה תיקים פנויים, בראשם תיק החוץ שכנראה יחולק ברוטציה עם תיק האנרגיה, משרד המודיעין והמשרד לשיתוף פעולה אזורי, כאשר ארבעה בכירים טרם קיבלו תפקידים, אלי כהן שהגיע למקום 2 בפריימריז, ישראל כץ שמצפה לתפקיד בכיר, דני דנון ששואף לתיק נחשב וגילה גמליאל שאמנם נדחקה למקום ה-31 אך מצפה לתיק. זאת בנוסף לרון דרמר ששמו עולה כמי שעשוי לכהן כשר בממשלה.

ההערכה היא כי נתניהו ישמור את הסבב האחרון בחלוקת התיקים עד לדקה ה-90. עדיין נותרו לו גם כמה וועדות משמעותיות בכנסת, בראשן ועדת חוץ וביטחון שהוצעה ליולי אדלשטיין, וכן ועדות נוספות בכנסת לצד סגני שרים שיעברו לחכים בתחתית הרשימה.

החשש הוא מקבוצה ניכרת של מאוכזבים שישארו לצד דודי אמסלם בכנסת ויעשו חיים קשים לבנימין נתניהו ולניהול הקואליציה, נתניהו יבקש לצמצם את רשימת המואכזבים שעלולים להפוך לסיעה בתוך סיעה, או אם תרצו גם לאופוזיציה בתוך הקואליציה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום