מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 25°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 28°c
אשדוד 26°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 25°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 28°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

ביזת הים: לקחתם מהסחורה שנסחפה? אתם עלולים להסתבך

רבים תהו ביממה האחרונה האם אותם אזרחים שהסתערו על השלל שנפלט אל החוף ואף פרצו מכולות כדי לקחת מתוכן סחורה, עשויים לעמוד לדין על כך? עורך דין המתמחה בתחום מסביר

ביזת הים: לקחתם מהסחורה שנסחפה? אתם עלולים להסתבך
המכולות בחוף אשקלון צילום: אדי ישראל, פלאש 90

מאות אזרחים נהרו בערבו של יום שלישי אל חופי אשקלון במטרה לאסוף חלק מהפריטים שהיו במכולות שנפלו מאוניית משא ונפלטו אל החוף. חלקם אף מכרו את הפריטים ברשתות החברתיות ועשו הון על סחורה גנובה.

עורך הדין דניאל בכר, התראיין בתכנית 'צבע הכסף' ברשת ב' והסביר מה עלול לקרות לאותם אזרחים: "אותם אנשים שלקחו מהמכולות – עברו על החוק. מי שלא פועל להחזירם יכול להיענש במאסר של שישה חודשים או קנס לפי החוק", אמר בכר.

"המקרה שקרה באשקלון הוא עבירה על החוק", הסביר עורך הדין, "יש חוק שנקרא חוק השבת אבידה, והמכולות שהגיעו אל החוף הן אבידה", אמר בכר. בנוסף, לפי החוק אם עברו ארבעה חודשים מאז שנמצאה האבידה - "זה שלך", הסביר בכר.

ומה לגבי האנשים שרכשו ממי שבזז? "אם אותו בן אדם שקנית ממנו מוכר בחנות אז יש לך הגנה, אבל אם אין לו חנות אז לא", אמר בכר.

"קיימת אפשרות שבעלי המכולות יבחרו שלא לתבוע את האזרחים שבזזו", אמר בכר, כי "סביר להניח שהמכולות עצמן לא שייכות ליבואן ישראלי, היבואן יתבע את הביטוח שלו והוא יקבל פיצויים".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום