השופט הכריע: תוקפי הרב מאלי לא יכנסו בכלא

כשנה וחצי אחרי תקיפת הרב מאלי ביפו שזעזעה את הציבור הישראלי והייתה מהאירועים שהחלו את פרעות תשפ"א: שופט בית משפט השלום בתל אביב קבע כי יש לקבל את הסדר הטיעון שנחתם לפני מספר חודשים, הקובע כי התוקפים הערביים יעשו עבודות שירות ולא יצטרכו לשבת בכלא | ארגון "בצלמו" שייצג את המותקפים הגיב: "מצער מאוד שבית המשפט התעלם לחלוטין מזעקות הנפגעים וההשלכות של תיק זה"

שלו שינברג | חרבות ברזל 28.12.2022 | 17:54

תקיפת הרב מאלי ביפו | צילום: באדיבות המצלם

אתמול (שלישי) קבע שופט בית משפט השלום בתל אביב רועי פרי כי יש לכבד את הסדר הטיעון המקל בעניין תוקפי הרב מאלי ביפו לפני כשנה וחצי, הקובע כי שני התוקפים יעשו תשעה וחמישה חודשי עבודות שירות במקום לשבת בכלא.

הרב מאלי הותקף ביפו בו' באייר תשפ"א, ימים ספורים לפני פרוץ הפרעות בערים המעורבות ופתיחת מבצע "שומר החומות", אחרי שהגיע לאזור יחד עם מנכ"ל הישיבה כדי לרכוש דירה עבור ישיבתו. אלא שאז הגיעו למקום קבוצת ערבים שהקיפה את השניים ואיימה עליהם, בעוד שניים מהבחורים החלו להרביץ ולבעוט בהם.

מספר חודשים אחרי התקיפה נחתם הסדר טיעון שהקל עם התוקפים וקבע כי הם רק ירצו עבודות שירות. ההסדר זכה לגינויים רבים, והרב מאלי הגיש תצהיר בו ביקש לבטל אותו תוך שהוא מציין שההסדר יוצר "פחד שלא יימחה וחוסר ביטחון".

כאמור, אתמול דחה שופט בית משפט השלום את התצהיר והודיע כי יש לקבל את הסדר הטיעון. "לדידי המדובר בהסדר טיעון מקל, מקל במיוחד ביחס למעשיו של הנאשם 1 ולעובדה כי לחובתו עבר פלילי רלבנטי משנת 2020 עת הורשע בעבירת איומים וביצע המעשים מושא תיקנו כשמרחף מעל ראשו מאסר מותנה בר הפעלה בן 3 חודשים", נכתב בהחלטה.

ארגון "בצלמו" שייצג את המותקפים הגיב להחלטה: "מצער מאוד שבית המשפט התעלם לחלוטין מזעקות הנפגעים וההשלכות של תיק זה. אנחנו קוראים לשר המשפטים החדש לפעול להגשת ערעור על החלטה זו, בד בבד בכוונתנו להגיש תביעה אזרחית נגד הפורעים".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום