מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 22°c
חיפה 23°c
ירושלים 21°c
בית שמש 20°c
בני ברק 26°c
אשדוד 23°c
י"ג תשרי התשפ"ה | 15.10.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 22°c
חיפה 23°c
ירושלים 21°c
בית שמש 20°c
בני ברק 26°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

נפלו קרבן: שילמו על הרכב אך הוא מעולם לא הגיע אליהם

שותפים לתרמית "ייצגו" סוכנות רכבים מזויפת ופרסמו למכירה רכבים שלא בבעלותם ושלא ניתן אישור למכור אותם. הפרסום נעשה באתרים מזויפים בעלי Domain Names הדומים לסוכנויות רכבים לגיטימיות, או באמצעות Online Marketplaces כדוגמת Craigslist ו-eBay

נפלו קרבן: שילמו על הרכב אך הוא מעולם לא הגיע אליהם
חניון רכבים צילום: unsplash

סטניסלב טונקביץ׳ (Stanislav Tunkevich) הודה בבית משפט במנהטן בקשירת קשר לביצוע הונאה בנקאית, לאחר שתכנן להלבין רווחים שמקורם בהונאה של מכירת רכב מקוונת שהניבה כ-3.5 מיליון דולר מעשרות צרכנים מרומים.

ע"פ הנטען בתלונה ובכתב האישום,ף ובהתבסס על דברים שנאמרו בבית המשפט, בתקופה שבין מרץ 2019 ועד למרץ 2021 לערך, פעלו טונקביץ׳ ויתר הנאשמים, כולם בעלי אזרחות ליטאית שנסעו לניו-יורק להשתתף במבצע הלבנת הון בברוקלין. הפעולה תואמה בניו-יורק על ידי נטליה קורז׳ה (Natalia Korzha) וכללה גם את בנה, ולדיסלב נצ׳ייב (Vladislav Neceaev), המואשמים גם הם. 

בהנחייתם ובהנחיית שותפים נוספים, נפתחו חשבונות בנק רבים בשם חברות הקש של הנאשמים. מטרת חשבונות אלו היא הלבנת כספים שנגנבו מצרכנים שניסו לקנות כלי רכב באינטרנט. בתמורה, הנאשמים קיבלו נתח מכספי הקורבנות. 

שותפים נוספים לפעילות הפלילית ״ייצגו״ סוכנות רכבים מזויפת ופרסמו למכירה רכבים שלא בבעלותם ושלא ניתן אישור למכור אותם. הפרסום נעשה באתרים מזויפים בעלי Domain Names הדומים לסוכנויות רכבים לגיטימיות, או באמצעות Online Marketplaces כדוגמת Craigslist ו-eBay. 

קורבנות שהגיבו לפרסומים והחלו בתהליך מו״מ לרכישת רכב קיבלו הוראה מהמוכרים, להעביר לכאורה תשלומים לחשבונות שפתחו הנאשמים ושותפיהם. לאחר סליקת התשלומים, הנאשמים משכו את הכספים לפני שהקורבנות הבינו שהונו אותם. הקורבנות לא קיבלו את כלי הרכב שחשבו שקנו, או החזרים כלשהם מה״מוכרים״. סך הכל, הנאשמים הונו את הקורבנות בסכום של כ-5.3 מיליון דולר. 

הנאשמים הודו באשמה, חלקם נדונו למאסר וחולטו כספים בבעלותם בסך מאות אלפי דולרים. נטליה קורז׳ה (Natalia Korzha) נדונה ל-48 חודשי מאסר וחולטו כספים בבעלותה בסך של 5,386,538 דולרים.

בחדרי חרדים

 צבע אדום

art