סקר: האם הציבור היה משנה את הצבעתו בקלפי

 כמה מהציבור בעד עסקת טיעון לראש הממשלה ובאיזה תנאי • 78% השיבו שלא היו משנים את הצבעתם בדיעבד • רוב מצביעי הגוש של לפיד וגנץ לא מרוצים מהתפקוד שלהם עד כה • נתונים מרתקים בסקר שפורסם ב'ערוץ 12'

קובי עוזיאלי | פוליטי 25.12.2022 | 07:35

קלפי | צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

למעלה ממחצית מהציבור - 51% - לא מרוצה מהרכב הממשלה המיועדת, כך עולה מסקר שפורסם ב'אולפן שישי' ב'ערוץ 12'. לעומתם, 43% מרוצים מרוצים מהרכב הממשלה. לפי מפת הגושים - 80% ממצביעי גוש נתניהו מרוצים מהרכב הממשלה החדשה, ו-15% לא מרוצים. בקרב גוש מתנגדי נתניהו –  88% לא מרוצים, ו-8% מרוצים מהרכב הממשלה המסתמנת.

בסקר של מכון 'מדגם' של מנו גבע בשיתוף ipanel נשאלו המצביעים אם הם בעד עסקת טיעון לראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו. 34% נגד עסקת טיעון עם נתניהו, 21% בעד עסקה בתנאי שיעזוב את הפוליטיקה, 20% בעד בתנאי שיישאר בפוליטיקה, ו-25% הנותרים לא יודעים.

נתניהו במליאה. צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90.

40% מהמצביעים חשים תקווה כלפי הממשלה החדשה, שיעור דומה חש פחד ו-12% אדישות. 8% לא יודעים. בחלוקה לגושים – בקרב מתנגדי נתניהו 72% מרגישים פחד, בקרב מצביעי נתניהו 11% חשים פחד.

כשנשאלו המצביעים אם היום היו משנים את הצבעתם - 78% השיבו שהיו מצביעים אותו הדבר, 11% היו מצביעים אחרת אבל באותו גוש ו-3% בלבד היו מצביעים לגוש הנגדי.

64% השיבו כי הם לא מרוצים מהתפקוד של יאיר לפיד ובני גנץ במאבקם מול הממשלה החדשה, בעוד 20% מרוצים. גם בגוש של לפיד וגנץ 54% אינם מרוצים מהתפקוד שלהם.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום