על אף המשבר: מומחי שוק ההון עם המלצה מפתיעה בענף ההשקעות

טלטלות בשוק המניות הן סיבה לדאוג? משקיעים רבים חושבים בדיוק ההפך - דווקא בתקופה סוערת שכזו צצות להן הזדמנויות להשקעות, במיוחד עבור משקיעים חכמים שמשתמשים במערכות המסחר העצמאי ולא דרך הבנקים

שיווק ופרסום | תוכן שיווקי 21.12.2022 | 10:43

וול סטריט | צילום: FREEPIK

בכל משבר טמונה הזדמנות, צריך רק לדעת לנצל אותה.

שנת 2022 כנראה שכבר לא תירשם בספרי ההיסטוריה בתור השנה הכי מדהימה או מוצלחת של שוקי ההון. אחרי מספר שנים במהלכן המשקיעים נהנו מעליות רציפות ותשואות נהדרות, החגיגה כנראה הייתה חייבת להיעצר. לפתע אנו רואים ענקיות טכנולוגיות כמו פייסבוק, טסלה, נטפליקס ופייפאל שסבלו ירידות חדות, הרבה מניות איבדו את ערכן, כאשר מתחילת השנה מדד S&P500 רשם ירידה של כ-20% והנאסד"ק צנח בכ-30%. כאילו שלא די בתנודתיות ובחוסר הוודאות בשוק, אליהן אפשר להוסיף בחודשים האחרונים גם את האינפלציה הגוברת, העלאות הריבית החדות של הבנק המרכזי בארה"ב ובישראל, מחירי אנרגיה ודלק שעלו ויוקר המחיה שמרחף מעל כולנו.

אך בכל משבר טמונה הזדמנות לגדול ולצמוח, ויש היום לא מעט משקיעים ומומחים שדווקא רואים במצב הנוכחי הזדמנות נדירה להשקיע. לדעתם, יגיע הרגע שהשוק יתאושש, העשן יתפזר, המדדים שצנחו בעשרות אחוזים יחזרו לעליות, ותישארנה חברות איכותיות ורווחיות רבות שצלחו את המשבר ויצאו ממנו מחוזקות. עבור משקיעים רבים ירידות בשווקים נתפסות בתור התזמון האידיאלי לאתר מניות במחירי "מבצע" שנסחרות מתחת למחירן ההוגן, והשקעה בהן עשויה להוביל לתשואות נאות בעתיד.

בואו ליהנות מחשבון מסחר בעלויות מהנמוכות בישראל, לפרטים היכנסו>>

מדוע עוד ועוד משקיעים מסתערים על המסחר העצמאי?

עולם ההשקעות עבר מהפכות ושינויים והוא כבר לא מה שהכרתם פעם. בעולם ההשקעות החדשני והטכנולוגי עומדות לרשותכם הרבה יותר אפשרויות ודרכים להשקיע, ואפילו להפוך למשקיעים מנוסים. ממש כפי שעברנו לעשות את הקניות שלנו באונליין, אפשר היום בלחיצת כפתור מכל סמארטפון להשקיע כסף בשוק ההון. זה אפשרי בזכותן של מערכות מסחר מתקדמות, נוחות ונגישות.

בזכות ההתקדמות הטכנולוגית והעובדה שהמון מידע פיננסי נגיש דרך האינטרנט, אנו עדים בשנה האחרונה למגמה של יותר אנשים שמאמינים ביכולתם לשלוט בגורלם הפיננסי ובוחרים לעשות צעד אמיץ, לקפוץ למים העמוקים ולהשקיע בעתיד הכלכלי שלהם באופן עצמאי. גברים ונשים, מבוגרים וצעירים, משקיעים בעלי ניסיון ומשקיעים טריים שרק עתה גילו את שוק ההון – כולם יכולים היום לפתוח חשבון באחת מחברות הברוקראז' ולהנות משירותי מסחר מתקדמים בפלטפורמות מסחר עצמאיות. בשביל לנהל תיק השקעות היום כבר אין צורך שתרדפו אחרי היועץ שלכם בבנק, ובטח שאין כל סיבה שתשלמו עמלות גבוהות שהבנק נוהג לגבות על אחזקת תיק השקעות ופעולות מסחר כאלו ואחרות. בשורה תחתונה, הסיבה שהמון משקיעים מעדיפים היום מסחר עצמאי – כי זה הרבה יותר פשוט, נגיש, משתלם ומעל הכל רווחי.

עמלות מסחר נמוכות – החיסכון שמגדיל את הרווח שלכם   

על מנת שתוכלו להפוך למשקיעים ולהתחיל לסחור בצורה עצמאית אתם צריכים שיהיה לכם חשבון מסחר עצמאי אצל ברוקראז'. עד לפני כמה שנים היה ניתן לסחור רק דרך הבנקים, שנהגו ועדיין נוהגים לגבות עמלות יקרות, מוגזמות וחסרות פרופורציה על פעולות מסחר. לא אחת עמלות קנייה ומכירת ני"ע בחו"ל או בארץ פגעו ברווחי המשקיעים במידה ניכרת, כאשר בבנקים הן נעות בממוצע בין 0.2% ל-0.8% לפעולה בודדת. בנוסף, דורשים הבנקים מחיר מינימום של עשרות דולרים לכל פעולת מסחר בני"ע בחו"ל ועשרות שקלים לני"ע בארץ (בד"כ לפי תעריפוני הבנקים מדובר בלא פחות מ25$ עמלת מינימום לביצוע פעולה בניירות ערך זרים!). כל העמלות האלו כמובן מצטברות לסכומים לא מבוטלים, וגם מי שסוחר בסכומים נמוכים מרגיש אותן היטב בכיסו.

למרבה המזל מאז שקמו כאן הברוקראז'ים ובתי ההשקעות כאלטרנטיבות נוספות לבנקים השתנו חוקי המשחק בנושא העמלות, לטובת המשקיעים. דוגמה מצוינת לרווח הנקי של המשקיעים אפשר למצוא באינטראקטיב ישראל - מחברות הברוקראז' הגדולות בישראל שעובדת כסוכנות ברוקראז עצמאית עבור הברוקר מהגדולים בעולם אינטראקטיב ברוקרס. אם תשקיעו דרך אינטראקטיב ישראל תוכלו לחסוך עד 90% מסך עמלות המסחר, לעומת אם תשקיעו דרך הבנק שלכם או אצל חברי בורסה מתחרים בשוק.

אינטראקטיב ישראל מציעים למעשה את עמלות המסחר מהזולות בעולם, וכאשר תבואו לבחון את הרווח הנקי בתיק ההשקעות שלכם, כלומר תחשבו תשואה מינוס עמלות – תגלו שנשאר הרבה יותר כסף בכיס שלכם. 

העמלות הנלוות והמעצבנות שהבנקים גובים מכם שלא לצורך

לאלו שמנהלים תיק השקעות בבנק, בנוסף לעמלות מסחר שדנו בהן, הבנק גם גובה מהם דמי ניהול או כפי שנהוג לכנותם "דמי משמרת". על מה ולמה משמרת? פעם הכספים היו יושבים פיזית בכספות והיו מציבים שומר ופיקוח הדוק סביבם. מאז היה מעבר לדיגיטל אבל דמי המשמרת נשארו. מדובר בעמלה מיותרת שנגבית מדי רבעון ומחושבת על פי סך נכסי התיק, כשהיא יכולה לטפס ולהגיע ל-1% (עד תקרה מסוימת שקובע הבנק). לעומת זאת, אם תחליטו להיות חכמים ותבחרו לנהל את תיק ההשקעות שלכם דרך אינטראקטיב ישראל לא יגבו מכם דמי ניהול כלל. אפילו לא שקל אחד עבור אותה "משמרת". במילים אחרות אם לא סחרתם – לא שילמתם. 

וזה לא נגמר בדמי ניהול. עוד עמלה מעצבנת בבנקים שהרבה פעמים חולפת "מתחת לרדאר" של המשקיעים היא עמלת המרת מט"ח. לדוגמה אם אתם משקיעים בבורסה האמריקאית המסחר עצמו יתבצע בדולרים (גם אם הפקדתם שקלים בחשבון) ומאזן התיק יושפע משער החליפין, שמשתנה לעיתים תכופות. כיום הבנקים ורוב הברוקרים מחשבים עמלת המרה לפי שער יציג – אותו שער שקובע בנק ישראל אחת ליום אשר בעל הפרש רב בין שער היצע לשער ביקוש. לעומתם אינטראקטיב ישראל היא אחד הגופים היחידים שמחשבים עמלת המרה לפי שער רציף שמתבסס לפי המחיר העכשווי ועם הפרש קטן יחסית בין שער ביצע לשער ביקוש, מה שיכול לחסוך לכם כסף גדול שיכול להסתכם בהפרשים של מאות ואף אלפי שקלים להמרות מטבע. 

בואו ליהנות מחשבון מסחר בעלויות מהנמוכות בישראל, לפרטים היכנסו>>

זמן שווה כסף – כך תנצלו את המסחר המוקדם והמאוחר

כדי שבאמת תוכלו לנצל עד המקסימום את שוק ההון והפוטנציאל הגלום בו, חשוב שבתור משקיעים תהיו פעילים בסנכרון עם שעות המסחר של הבורסות בחו"ל. בשווקים האמריקאים למשל, המסחר פעיל 16 שעות ביממה. זה כולל גם את שעות המסחר המוקדם ושעות המסחר המאוחר, כך שבעצם השוק פועל מהשעה 11 בבוקר ועד 3 בלילה. הבעיה שמערכת מסחר סטנדרטית שמספק הבנק שלכם כנראה פעילה רק במהלך 8 שעות עבודה, מכיוון שהם לרוב מאפשרים מסחר ללקוחות רק בשעות המסחר הרגילות שהם 16:30-23:00 שעון ישראל.

גם כאן פועלת לטובתכם אינטראקטיב ישראל - אחד היתרונות המובהקים של מסחר עצמאי דרך ברוקראז' הוא שתוכלו לסחור בצורה רציפה במהלך כל שעות הפעילות. יש לכך משמעות קריטית עבור ביצועי התיק שלכם. אם לדוגמה בשעות המסחר המאוחר חברה מפרסמת דו"ח כספי מוצלח במיוחד - תוכלו לנצל את זה לטובתכם. אם במהלך הלילה השוק הסיני הפגין ירידות מדאיגות ולמחרת השוק האמריקאי צפוי להגיב בהתאם, תוכלו לבצע פעולות מתואמות בחשבונכם בשעות המסחר המוקדם. הדוגמאות הן רבות אך כך או כך, מסחר מחוץ לשעות המסחר הרגילות מאפשרת לכם גמישות מלאה ושליטה דקדקנית בזמן אמת בפעילות התיק, שעשויה לשפר את הישגיכם בתור משקיעים.

מערכת מסחר עולמית שהופכת אתכם למשקיעים טובים יותר

אם בשלב זה החלטתם לקפוץ על הרכבת ולהפוך למשקיעים עצמאיים אתם מכנים לצעד הראשון -  לבחור במערכת מסחר המתקדמת, הנוחה והיעילה ביותר שתוכלו למצוא. בעקבות החידושים הטכנולוגיים ורגולציות שהתרחשו בשנים האחרונות תמצאו היום בשוק מגוון מכובד של מערכות מסחר עצמאי המוצעות על ידי ברוקראז'ים שונים, חלקם נמצאים בישראל ואחרים בכלל ממוקמים בחוץ לארץ. חשוב שתשימו לב כי חלק מהפלטפורמות מוגבלות למסחר מקומי של מניות ישראליות בלבד בעוד מערכות מסחר כמו זו של אינטראקטיב ישראל תאפשרנה לכם לסחור גם בשווקים זרים.
עם אינטראקטיב ישראל תוכלו להשקיע בני"ע בשוק האמריקאי, ובנוסף תחשפו למעל 135 שווקים פיננסיים עולמיים הכוללים את אירופה, אסיה, אוסטרליה ועוד. כך שאם אתם שואפים לנצל כמה שיותר הזדמנויות השקעה מגוונות ובין לאומיות – זוהי ללא ספק המערכת האידיאלית בשבילכם.

לאחר פתיחת חשבון, המתבצעת באופן מקוון במהירות ובקלות מפתיעה, תגיעו לשלב המיוחל של המסחר האמיתי. בתור משקיעים ששואפים להצליח תמיד תרצו לקבל לידיכם את סל הכלים הכי רחב ומגוון למסחר. במערכת של אינטראקטיב ישראל תמצאו הרבה יותר מפעולות בסיסיות של קניה או מכירה, אלא הוראות מתקדמות יותר שמעניקות לכם שליטה מלאה במסחר – למשל  "סטופ לוס" לסגירה בהפסד, או "טייק פרופיט" למכירה ברווח בשער מוגדר מראש. בנוסף, יעמדו לרשותכם נתונים וכלים מתקדמים לניתוח והבנת השוק והמניות. אלו כוללים בין היתר זמני אמת של ציטוטי שערי מניות, גרפי ניתוח כולל אינדיקטורים מגוונים, גרפים השוואתיים בין ני"ע, התראות על אירועים חדשותיים בשוק ההון ועוד. בעזרת כלים מתקדמים אלו תוכלו להפוך למשקיעים מקצועיים יותר, ולבצע השקעה רציונלית וברורה. 

אילו עוד הטבות תוכלו לנצל בכדי למקסם את ביצועי התיק שלכם?

זה לא סוד שכולנו בתור ישראלים אוהבים לנצל הטבות, במיוחד כשהן לא עולות לנו כסף. אחת ההטבות המשמעותיות שאינטראקטיב ישראל מספקת ללקוחותיה היא ידע מקיף ועדכני על שוק ההון ומסחר, והכל בחינם. תוכלו לצפות בוובינרים מרתקים מפי מומחים, ידריכו אתכם על פקודות המסחר המתקדמות, תלמדו כיצד לנתח גרפים ועוד מגוון נושאים שיהפכו אתכם למשקיעים מיומנים יותר ששולטים במערכת המסחר של אינטראקטיב.

בנוסף, תיחשפו לסקירות שבועיות אותן כותבים האנליסטים המקצועיים של אינטראקטיב ישראל. דרך סקירות אלו תוכלו להתעדכן כבר בתחילת השבוע (עוד לפני תחילת המסחר בארה"ב) מה חדש ומעניין בשווקים העולמיים, מה קורה עם המדדים, אילו חברות ומניות כדאי לשים על הכוונת ומה צפוי בשבוע הקרוב. צמאים לעוד מידע? - אינטראקטיב ישראל גם תספק לכם תוכן על בסיס יומי ברשתות החברתיות (טלגרם, אינסטגרם, פייסבוק, טיקטוק ועוד), אם זה מבזקי חדשות, ניתוחים ותחזיות ועוד עדכונים בוערים שישאירו אתכם עם אצבע על הדופק הפועם של שוק ההון... ותזכרו תמיד שבשוק ההון ידע הוא משהו ששווה הרבה כסף.

כחלק אינטגרלי מהמעטפת המקצועית המלאה באינטראקטיב ישראל תרוויחו גם שירות מקצועי וצמוד בשפה העברית, בשעות נוחות שהכי מתאימות ללו"ז הצפוף שלכם. צוות תמיכה מיומן ילווה אתכם באופן אישי מרגע פתיחת החשבון, ימליץ על מערכת המסחר שהכי מתאימה לכם, ויספק תמיכה מקיפה בכל עניין או שאלה שתתעורר לכם.

לסיכום, אם גם אתם הבנתם שמצב השוק הוא עיתוי מצוין לקפוץ על ההזדמנויות השקעה מניבות, והחלטתם בלב שלם להפוך למשקיעים במסחר עצמאי – כדאי שתמהרו לנצל את כל היתרונות שמציעה לכם אינטראקטיב ישראל: החל בחיסכון בעמלות מסחר ובעמלות נלוות, דרך מערכת מסחר מתקדמת ונוחה, סל הטבות חינמיות ועד מעטפת שירות מקצועית שלא תמצאו באף מקום אחר.

לפרטים והרשמה לאינטראקטיב ישראל, פלטפורמת המסחר מהמובילות בישראל>>

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום