המשרד פרסם בטעות מכרז עם רגישות ביטחונית ומחק

מכרז רגיש להתקשרות עם משרד עורכי דין ביוון פורסם על יד משרד המשפטים - ונמחק. מדובר במכרז להתקשרות עם משרד עורכי דין ביוון, כחלק מפעילות של המדינה לתת הגנה משפטית במדינות זרות לגורמים ביטחוניים ישראליים

ישראל לפקוביץ | חרבות ברזל 20.12.2022 | 22:40

משרד המשפטים | צילום: יוסי זמיר//פלאש 90

משרד המשפטים פרסם בטעות מכרז עם רגישות ביטחונית, מדובר במכרז להתקשרות עם משרד עורכי דין ביוון, כחלק מפעילות של המדינה לתת הגנה משפטית במדינות זרות לגורמים ביטחוניים ישראליים. אותם גורמים מאוימים על ידי ארגוני חרמות כמו BDS כי לא יוכלו להיכנס למדינות מסוימות או שאם הם ייכנסו - יעצרו אותם. לכן, המדינה מנסה לתת מענה משפטי במדינות שונות בעולם. כך דווח אמיר אטינגר ב'ישראל היום'.

משרד המשפטים פרסם באתר מינהל הרכש הממשלתי, אתר חשוף לכל גולש ברשת, מכרז סודי בעל אופי ביטחוני. מדובר במכרז להתקשרות עם משרד עורכי דין ביוון, בהיקף של 350,000 יורו למשך שנתיים. על פי הפרטים שפורסמו באתר מינהל הרכש מדובר על משרד A ביוון וההתקשרות היא למשך שנתיים מה-1.12.22 עד ה-1.12.24. עוד נכתב בפרטי ההתקשרות כי הפטור ממכרז ניתן על רקע "יחסי אמון מיוחדים" עם אותו המשרד.

רק לאחר פניית 'ישראל היום', נודע לגורמים האחראים במשרד המשפטים כי המכרז פורסם בטעות באתר - ונמחק. ההתקשרות של משרד המשפטים עם אותו משרד עורכי הדין מיוון היא חלק מפעילות של המדינה לתת הגנה משפטית במדינות זרות לגורמים ביטחוניים בכירים בהווה ובעבר כמו רמטכ"לים, שרי ביטחון ועוד, זאת לאור המציאות שבה ארגונים כמו BDS מגישים תביעות נגד אותם בכירים ביטחוניים בהאג, או במדינות אחרות. למעשה, ארגוני החרם מנסים ליצור מצב שאותם בכירים ביטחוניים לא יוכלו להיכנס למדינות מסוימות או שאם הם ייכנסו - יעצרו אותם.

ממשרד המשפטים לא נמסרה תגובה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום