מבזקים +
תל אביב 29°c
באר שבע 29°c
חיפה 29°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 29°c
אשדוד 29°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 29°c
באר שבע 29°c
חיפה 29°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 29°c
אשדוד 29°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הפלסטינים לאיחוד האירופי: פעלו נגד הממשלה החדשה

ראש ממשלת הרשות הפלסטינית, מוחמד אישתיה, קורא לאיחוד האירופי להציב קו אדום בפני ממשלת ישראל החדשה אותה כינה "קיצונית". בפגישה עם בכירים באיחוד האירופי הדגיש אישתיה את הצורך להתמודד עם מדיניות ממשלת ישראל החדשה

הפלסטינים לאיחוד האירופי: פעלו נגד הממשלה החדשה
הממשלה הפלסטינית ברמאללה צילום: פלאש 90

ראש ממשלת הרשות הפלסטינית, מוחמד אישתיה, קורא לאיחוד האירופי להציב קו אדום בפני ממשלת ישראל החדשה אותה כינה "קיצונית". בפגישה עם שגרירים וקונסולים של מדינות האיחוד האירופי הדגיש אישתיה את הצורך לנקוט צעדים רציניים כדי להתמודד עם מדיניות ממשלת ישראל החדשה אשר לדבריו "מאיימת על קיומו של עמנו (הפלסטיני), מדינתנו ומוסדותינו"

לדברי אישתיה, "אין מדובר רק בהחלפת ראש ממשלה (בישראל), אלא בשינוי פוליטי כולל המוביל לקיצוניות ולאלימות נוספת, אנחנו רוצים שאירופה תמלא תפקיד אפקטיבי ותנקוט צעדים שיגנו על פתרון שתי המדינות לאור כל הצעדים הישראלים שהורסים כל הזדמנות להקים מדינה פלסטינית", אמר אישתיה. "חוסר היכולת של הקהילה הבינלאומית לפעול עשוי לעודד את ישראל להתמיד בהפרות שלה (את זכויות הפלסטינים), ואירופה חייבת לשים את כובד משקלה הכלכלי מאחורי עמדתה המדינית".

אישתיה דחק במדינות האיחוד האירופי ללחוץ על ישראל על מנת שתכבד את מחובותיה על פי ההסכמים הכתובים, זכויות האדם והחוק הבינלאומי. בהקשר זה ביקש אישתיה שהאיחוד האירופי ילחץ על ישראל לאפשר עריכת בחירות לפרלמנט הפלסטיני גם בשטח ירושלים שנכבש ב-1967 ועליו הוחלה הריבונות הישראלית. "ההודעות המדיניות שמפרסם האיחוד האירופי חשובות, ואולם אנו זקוקים לפעולה מעשית, כמו למשל החרמת מוצרי ההתנחלויות ומוסדות החינוך הפועלים בהם, ונקיטת צעדים נגד מתנחלים שלהם אזרחות אירופאית", אמר אישתיה.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום